Jak content marketing i copywriting sprzedażowy mogą pomóc w e-commerce?

„Załóż dobry sklep, zaoferuj świetne produkty, a kupujący pojawią się sami” – choć często można spotkać się z takimi poradami, to jednak nie mają one za wiele wspólnego z rzeczywistością. Zdobywanie klientów w e-commerce wymaga obecnie stosowania copywritingu sprzedażowego oraz publikowania jakościowych treści.

W tym artykule dowiesz się zatem, jak dzięki tworzeniu dobrego contentu możesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym i zbudować lepszą markę.

 Przedstawiamy kolejny artykuł, który powstał w ramach naszego cyklu Startujemy w e-commerce 🚀
Izabela Aftyka dzieli się z Wami poradami o tym, jak content marketing i copywriting sprzedażowy mogą pomóc w e-commerce.

 Owocnej lektury! 🍏

Dlaczego wiele sklepów kładzie większy nacisk na copywriting sprzedażowy kosztem content marketingu?

Dla wielu firm content marketing to często oczywisty wybór, jeśli chodzi o promowanie się w Internecie. Publikowanie jakościowych treści, które dostarczają wartościowych informacji na temat oferowanych usług, przychodzi naturalnie.

W przypadku sklepów sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, gdyż ich właściciele mają na głowie dodatkowe obowiązki związane z zarządzaniem asortymentem. Z tego powodu w ich działaniach marketingowych liczy się przede wszystkim copywriting sprzedażowy. Często korzystają z usług e-commerce copywritera, który przygotowuje dla nich wysokiej jakości opisy produktów.

Oczywiście takie opisy są niezbędne, aby towary w sklepie faktycznie się sprzedawały. Zlecanie ich napisania zwykle pochłania też konkretną część budżetu reklamowego, dlatego właściciele sklepów nie rozglądają się już za innymi opcjami promocji jak właśnie content marketing.

Jeśli jednak chciałbyś wyróżnić się na rynku, warto stosować różne formy reklamy. Omówmy sobie zatem, jakie rodzaje treści warto wykorzystywać w content marketingu.

Content marketing w e-commerce – 4 sprawdzone formaty treści

Dzięki tym formom contentu z powodzeniem zdobędziesz nowych klientów:

  1. Blog

Blog to często podstawa wszelkich działań związanych z content marketingiem. To właśnie na niego w pierwszej kolejności trafiają zróżnicowane treści, które są następnie promowane także w innych kanałach.

Regularne prowadzenie bloga to świetny sposób na poprawienie SEO. Google nagradza jakościowy content, a dobre treści z kolei generują naturalne linki zewnętrzne. Dodatkowo za pomocą tego narzędzia możesz zbudować długofalową relację z klientami.

  1. Media społecznościowe

Podobnie jak blog, media społecznościowe to także dobry kanał, na którym możesz udostępniać większość tworzonego przez siebie contentu. Dzięki temu zwiększasz swoje zasięgi i maksymalnie wykorzystujesz już przygotowane treści.

Media społecznościowe mogą bardzo Ci pomóc zwłaszcza wtedy, gdy w przypadku Twojej oferty ważna jest strona wizualna (np. odzież, dekoracja wnętrz, beauty). Przykładowo użytkownicy Instagrama przebywają na nim głównie po to, aby przeglądać zdjęcia. Jest to dlatego świetna platforma do reklamowania tego typu produktów.

Samodzielne promowanie własnej oferty to jednak nie wszystko – jeszcze lepiej, gdy zaczną to robić za Ciebie klienci. Jeśli sami zaczną publikować zdjęcia Twoich produktów, pokazując przy tym, że są z nich zadowoleni, zyskasz w ten sposób najlepsze możliwe polecenie.

  1. Poradniki video

Filmy wideo doskonale sprawdzają się, jeśli chodzi o produkty, w przypadku których ważna jest fizyczna interakcja. Klienci mogą mieć trudności w dokonaniu oceny niektórych towarów, jeśli nie są w stanie bezpośrednio ich doświadczyć.

Poradniki video zyskały ostatnio dużą popularność w branży beauty, gdyż za ich pomocą można nie tylko zademonstrować sam produkt, ale i zapewnić inspiracje dotyczące tego, jak z niego najlepiej korzystać.

Jak podaje Cisco Annual Internet Report (2018–2023) materiały video ciągle zyskują na popularności. Szacuje się, że do 2022 roku będą odpowiadać za 82% ruchu internetowego na całym świecie. Warto zatem już teraz być na czasie z tym trendem, aby lepiej docierać do klientów.

  1. Q&A

Rozbudowane sekcje odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania potrafią zdziałać jeszcze więcej dobrego niż recenzje produktów. Dzięki nim potencjalni klienci są w stanie w jednym miejscu uzyskać najważniejsze informacje dotyczące wybranego produktu lub ich kategorii.

Warto zaznaczyć, że w przypadku omawianego formatu content marketingu da się zastosować tzw. recykling treści. Odpowiedzi na wybrane pytania mogą pochodzić z już wcześniej opublikowanych artykułów czy materiałów wideo, które w wyczerpujący sposób omówiły daną kwestię. Dzięki temu stworzenie sekcji Q&A będzie wymagać mniejszego nakładu pracy, a jej jakość wcale nie ucierpi.

Korzystanie z contentu w e-commerce – dobre porady

Wiesz już zatem, jakie formy content marketingu wypróbować. Chcesz wyciągnąć z nich jak najwięcej? Zastosuj się do poniższych porad:

  1. Jakość jest ważniejsza niż ilość

Oczywiście musisz publikować dużo contentu przez długi czas, aby osiągnąć pożądane efekty. Nie wpadnij jednak w pułapkę tworzenia treści, zwracając przy tym uwagę głównie na ilość.

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że im więcej różnego contentu, tym większa szansa, że Twoja strona zostanie znaleziona w wyszukiwarce. Jest to oczywiście czynnik, którego nie można pominąć, jednak dla Google najważniejsze jest to, czy dana treść w wyczerpujący sposób odpowiada na pytania, jakie zadaje sobie odwiedzający.

W przypadku takiego jakościowego i przemyślanego contentu istnieje także większe prawdopodobieństwo, że otrzyma linki zwrotne z innych źródeł, co jeszcze bardziej pomoże w jego pozycjonowaniu.

  1. Nie zapominaj o copywritingu sprzedażowym

Marketing treści nie jest z natury mocno sprzedażowy, gdyż koncentruje się on głównie na dostarczaniu docelowym odbiorcom wartościowej wiedzy. Nie przeoczaj jednak faktu, że każdy rodzaj contentu można umiejętnie zoptymalizować z myślą o lepszych konwersjach.

Załóżmy, że współpracujesz z e-commerce copywriterem. Nawet jeśli tworzeniem treści na potrzeby content marketingu zajmuje się ktoś inny, warto dać mu do wglądu takie materiały. Przykładowo w recenzji można umiejętnie zamieścić linki kierujące do danego produktu, jak i do innych, które będą stanowić alternatywę.

Jak brzmi jedna z zasad marketingu: „always be closing (zawsze zamykaj sprzedaż)”. Rozbudowany poradnik czy sekcję Q&A warto zakończyć dobrze sformułowaną zachętą, aby zapoznać się z wybranymi produktami. Dodanie takiego krótkiego komunikatu nie wymaga wiele pracy, a potrafi za to w znaczący sposób polepszyć sprzedaż.

  1. Dąż do tego, aby stać się autorytetem w branży

Dzięki jakościowym treściom możesz nie tylko zdobyć zaufanie klientów, ale i zyskać w oczach innych ważnych graczy w Twojej branży. Gdy staniesz się autorytetem, otworzysz sobie w ten sposób drzwi do wielu możliwości współpracy i partnerstw.

Content marketing i e-commerce – podsumowanie

Dzięki marketingowi treści Twój sklep może zyskać wielu nowych klientów, a sam zbudujesz za jego pomocą lepszą reputację. Pamiętaj także, aby taki content umiejętnie optymalizować za pomocą copywritingu sprzedażowego, a jego skuteczność wzrośnie jeszcze bardziej.

Autor artykułu:Izabela Aftyka

Copywriterka specjalizująca się w tworzeniu tekstów sprzedażowych, które podnoszą konwersję. Doradza, optymalizuje oraz szkoli. Swoimi słowami wspiera małe i średnie firmy, a na stronie CopywritingBiznesowy.pl jako copywriter dzieli się wiedzą z zakresu tworzenia skutecznych treści.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *