Google ułatwia targetowanie reklam na YouTube do osób korzystających z TV

Google ułatwia targetowanie reklam na YouTube do osób korzystających z TV

Google oraz YouTube dalej prą naprzód, pomnażając zyski generowane przez reklamy wyświetlane na telewizorach. Nie ma w tym nic dziwnego – w końcu streaming filmów, seriali i innych materiałów video stał się poważną konkurencją dla tradycyjnej telewizji.

16 października bieżącego roku Google ogłosiło na swoim blogu, że wprowadza narzędzie, które umożliwi reklamodawcom na YouTube traktować telewizję jako osobnej kategorii urządzenie na równo z telefonami, komputerami oraz tabletami. Dzięki temu reklamy, które YouTube będzie wyświetlał użytkownikom korzystającym z niego na telewizorach, będą mogły być indywidualnie dostosowywane.

Jak podaje samo Google na swoim wpisie:

Średnio internauci przeznaczają ponad 180 milionów godzin każdego dnia, oglądając YouTube na ekranach swoich telewizorów. Wiemy, że reklamodawcy chcą wykorzystać ten trend w nawykach oglądalności, dlatego ciężko pracowaliśmy nad budowaniem bogatego wymiaru korzystania z YouTube przy wykorzystaniu dekoderów, konsol dla graczy, urządzeń do streamingu oraz smart TV.

W porównaniu z ostatnią informacją od YouTube podaną do informacji w kwietniu tego roku, dane od Google (zebrane w październiku roku 2017) wskazały, że liczba godzin spędzanych na YouTube przed ekranami telewizorów wynosiła 150 milionów godzin każdego dnia. Widzimy więc stosunkowo duży wzrost na przestrzeni ostatnich 8 miesięcy.

Jak czytamy dalej w ogłoszeniu:

Zauważyliśmy już – na podstawie eksperymentów przeprowadzonych przez Ipsos – że ludzie pozytywnie reagują na reklamy na ekranach telewizorów. Reklamy telewizyjne na YouTube uzyskały znaczny wzrost, jeśli chodzi o to, jak dobrze są zapamiętywane oraz jak oddziałują na intencję zakupową – wzrost wynosił odpowiednio 47 i 45%.

Tacy klienci jak Pixability (agencja wspierająca tworzenie i prowadzenie reklam m.in. na YouTube) nie ociągali się z wyrażeniem swojego zadowolenia:

Konsumenci odcinają się od telewizji kablowej, a samo to ogłoszenie stanowi ogromną okazję dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do swoich odbiorców w ich salonach. Dzięki wprowadzeniu możliwości targetowania i analizy reklam YouTube wyświetlanych wyłącznie na ekranach telewizorów nasi klienci będą w stanie lepiej zrozumieć ten typ widzów oraz łączyć się z nimi, gdy wygodnie korzystają oni z telewizji w swoich fotelach – David George, CEO, Pixability.

Korzyści

Innymi słowy dotychczas YouTube wyświetlając reklamy, nie rozróżniał między użytkownikiem korzystającym z telewizora a telefonu. Jako że od teraz telewizor jest osobnym urządzeniem, reklamodawcy mogą tworzyć kampanie reklamowe nakierowane specjalnie na ten typ odbiornika, tak samo, jak do tej pory mogli to robić w przypadku telefonów, tabletów czy komputerów. W sumie ma to jak najbardziej sens. W końcu zachowania użytkowników bardzo różnią się w zależności od urządzenia, z którego korzystają. Użytkownicy telefonów oglądają filmy na YouTube w okresach trwających średnio 60 minut, podczas gdy taki „seans” trwa aż 4,5 godziny w przypadku korzystania z YouTube na ekranach telewizorów. Oczywisty jest wniosek, że i reklamy powinny być dostosowane do odmiennych nawyków potencjalnego konsumenta.

Ale na tym nie koniec. Oprócz tworzenia reklam skierowanych specjalnie na TV, YouTube daje w ręce reklamodawców osobne narzędzia analityczne. Dzięki temu będą oni w stanie podejmować strategiczne analizy oraz decyzje na podstawie dokładnych danych. W przypadku reklam wyświetlanych na telewizorach udostępniona będzie także możliwość ustalania i regulowania osobnych cen CPC.

Jeśli chodzi o wyświetlanie reklam na ekranach telewizorów, to dzięki elastyczności Google Ads, YouTube staje się bardziej przystępny niż kiedykolwiek wcześniej.

Jak to zrobić?

Reklamodawcy mogą stargetować reklamy na użytkowników telewizorów poprzez następujące kroki:

  • Zaloguj się na konto Google Ads,
  • Otwórz „Kampanie”,
  • Kliknij „Urządzenia”,
  • Nasuń myszką na typ urządzenia, które chcesz dostosować,
  • Naciśnij ikonę ołówka w kolumnie dostosowania bidów,
  • Zmniejsz lub zwiększ wartość,
  • Wpisz procent, o jaki chcesz dostosować targetowanie,
  • Zapisz.

Nowa funkcjonalność jest dostępna już od 16 października.

Jaki będzie wpływ tej zmiany?

Uściślając, nie oznacza to, że będziemy widzieć więcej reklam podczas oglądania YouTube na ekranach telewizorów. Oznacza to, że reklamy YouTube będą bardziej dostosowane pod kątem platformy, na jakiej mamy je obejrzeć. Oprócz tego dane, jakie YouTube uzyska, będą bardziej sprecyzowane oraz przydatne w analizie i wyciąganiu wniosków.

Może ta nowość nie wydaje się wielką rewolucją, ale wkrótce jej wpływ będzie coraz bardziej widoczny. Dzięki targetowaniu reklam do użytkowników telewizorów więcej firm będzie mogło korzystać z reklam na YouTube, otrzymując w ten sposób nowy kanał do budowania marki. Jest to także kolejny krok w przekształcaniu YouTube w niemal pełnoprawną telewizję.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

2 wypowiedzi:
  1. Zdecydowanie należy pamiętać, iż warto dostosowywać prowadzone kampanie pod rodzaj urządzenia, na którym mają być wyświetlane. Reklamy na ekranach telewizorów to zdecydowanie duży krok naprzód – statystyki dotyczące czasu, który spędzamy na oglądaniu YouTube przy użyciu tego urządzenia naprawdę powalają.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *