Największe wzrostyspadki SEO - grudzień 2018

Największe wzrosty/spadki SEO – GRUDZIEŃ 2018

Rok 2018 był ciekawym rokiem w branży SEO. Na przestrzeni całego roku mieliśmy co najmniej kilka większych update’ów (np. Google Speed Update czy Core Update), które miały znaczący wpływ na widoczność serwisów w wynikach Google. Czy ostatni miesiąc roku przyniósł nam znaczące ruchy w serpach? Zapraszam do analizy wzrostów i spadków SEO w grudniu.

Ranking SEO – GRUDZIEŃ 2018

Tabela domyślnie sortowana jest od największego wzrostu procentowego ruchu. Wszystkie kolumny można sortować i po zastosowaniu np. sortowania wg „Szacunkowy ruch” + dodatkowo po zastosowaniu filtra „Kategoria”, możemy zobaczyć TOP10 w danej branży jeżeli chodzi o szacunkowy ruch z naturalnych wyników Google.

Generated by wpDataTables

Krótka analiza

Całe TOP3 zestawienia grudniowego to minimalne różnice pomiędzy poszczególnymi domenami. Niecały 1% różnicy pomiędzy miejscem pierwszym, a trzecim – do tej pory nie mieliśmy tak wyrównanej walki o fotel lidera. Przejdźmy do rzeczy. Liderem grudnia zostaje serwis aviva.pl ze wzrostem 36,55% względem listopada. Jak widzimy na wykresie poniżej, serwis od co najmniej 4 lat nie generował takiego ruchu z Google jak obecnie.

[aviva.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Serwis aviva.pl zanotował wzrosty na dużą ilość słów kluczowych, które związane są bezpośrednio z główną ofertą marki. Oczywiście konkurencja w branży ubezpieczeń jest na tyle duża, że jakiekolwiek wahania na plus czy minus mają znaczący wpływ ruch pozyskiwany z Google. Poniżej tabela z niewielką próbką wzrostów z frazami mającymi w sobie słowo „ubezpieczenie”.

[aviva.pl] SEO słowa kluczowe - wzrosty _ SEMSTORM

Tak jak wspomniałem wcześniej, różnice na podium były minimalne. Miejsce drugie zajął sklep toysrus.pl ze wzrostem 36,43%, natomiast miejsce trzecie przypadło dla 4f.com.pl ze wzrostem 35,63%.

[toysrus.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

 

[4f.com.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

Inne ciekawe i warte odnotowania wzrosty to:

  • nexto.pl – pozycja 6 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 43 000 (+31,91%).
  • [nexto.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • esky.pl – pozycja 11 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 146 000 (+25,46%).
  • [esky.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • douglas.pl – pozycja 17 w rankingu. Wzrost wartości szacunkowego ruchu o ponad 52 000 (+17,14%).
  • [douglas.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

    Przechodzimy do spadków. W grudniu, największy spadek zanotował lider wzrostów z poprzedniego miesiąca – serwis tablica.com.

    [tablica.com] Analiza stron _ SEMSTORM

    Domena tablica.com zanotowała spadek aż o -99,50%! Mimo wszystko nie ma tutaj większej niespodzianki. Już w poprzednim zestawieniu przewidywałem taki obrót sytuacji, więc… wyjaśnienie znajdziecie TUTAJ 🙂

    Inne ciekawe i warte odnotowania spadki to:

  • rossmann.plspadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 324 000 (-35,59%). Jak widzimy, widmo zmiany silnika sklepu z okolic listopada 2018 ciągnie się za tą dużą marką do dnia dzisiejszego.
  • [rossmann.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • vox.plspadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 66 000 (-37,40%).
  • [vox.pl] Analiza stron _ SEMSTORM
  • lamoda.plspadek wartości szacunkowego ruchu o ponad 64 000 (-30,21%).
  • [lamoda.pl] Analiza stron _ SEMSTORM

     

    Metodologia powstania rankingu

    Ranking powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane do analizy zebrane zostały z GRUDNIA 2018 roku, a zmiana procentowa szacunkowego ruchu (ostatnia kolumna w tabeli) to porównanie GRUDNIA 2018 do LISTOPADA 2018. Każda domena uwzględniania w rankingu, musi generować na wartość min. 1000 szacunkowego ruchu wg SEMSTORM.

     

    Dodaj serwis!

    Brakuje Ci w zestawieniu jakiegoś serwisu? A może chcesz dodać własny? Wypełnij prosty formularz!





      Autor artykułu:Wojciech Przekop

      Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

      Komentarze

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *