Czy w ostatnim czasie miał miejsce Halloween Update

Czy w ostatnim czasie miał miejsce Halloween Update?

Na początku tego miesiąca na forum WebmasterWorld rozpoczęła się dyskusja odnośnie do tego, czy w okolicach Halloween, czyli 31 października, nie miała miejsce większa aktualizacja algorytmu Google. Członkowie forum zaczęli zwracać uwagę na zmiany, jakie dostrzegali w pozycjach swoich stron. Również inne osoby z branży SEO zaczęły wysuwać różne skargi. Niektóre z nich wrzucano nawet

więcej...
Google wyjaśnia ostatnie zmiany w algorytmach – objaśniamy 4 z nich

Google wyjaśnia ostatnie zmiany w algorytmach – objaśniamy 4 z nich

Każdego roku Google zmienia swoje algorytmy 500-600 razy. Choć większość z tych zmian należy do tych pomniejszych, to od czasu do czasu pojawiają się „główne” aktualizacje (takie jak Google Panda oraz Google Penguin), które wpływają na świat SEO w znaczący sposób. Właśnie z tego względu warto „u źródła” dowiedzieć się, jakie zmiany ostatnio zachodzą, jakie

więcej...
Wyciek danych 500 000 użytkowników Google Skutek Google+ zostanie zamknięte

Wyciek danych 500 000 użytkowników Google. Skutek? Google+ zostanie zamknięte!

W marcu tego roku Facebook znalazł się w ogniu krytyki, gdy okazało się, że niezbyt dobrze radzi sobie z przechowywaniem danych swoich użytkowników. Kwestię czasu stanowiło to, kiedy inni giganci zaczną doświadczać podobnych problemów. Jak się okazało, nie ominęło to nawet Google. W zeszły poniedziałek okazało się, że bug w API Google+ doprowadził do wycieku

więcej...
Google wypowiada się na temat tego, co robić ze stronami o słabym ruchu

Google wypowiada się na temat tego, co robić ze stronami o słabym ruchu

Podczas webinaru, który można obejrzeć na Youtubie John Mueller (analityk trendów oraz doradca w Google) wypowiedział się, czy warto pozbywać się treści, które przynoszą mały ruch. Sam temat związany jest z tak zwaną kanibalizacją słów kluczowych/treści. John Mueller podczas dyskusji zwrócił uwagę na kilka rzeczy. Przedstawił przy tym dwa rozwiązania. Czy pozbywanie się treści jest

więcej...
Różnice w rankowaniu fraz – Google podało przyczyny

Różnice w rankowaniu fraz – Google podało przyczyny?

Pozycjonerzy zawsze proponują klientom pozycjonowanie na liczne odmiany fraz kluczowych: liczba pojedyncza, mnoga, synonimy. Często jednak dzieje się tak, że to, co rankuje w liczbie mnogiej, w pojedynczej jest poza top 100. Dlaczego? Słabe linki, za mało contentu?

więcej...
Treści o niskiej jakości czy Google zaostrza przepisy

Treści o niskiej jakości: czy Google zaostrza przepisy?

Walka wyszukiwarki z treściami o niskiej jakości zaczęła się w 2011 roku. Wprowadzono wtedy update o nazwie Panda, który obniżał pozycje witrynom zawierającym m.in. niskiej jakości content przesycony frazami kluczowymi, skopiowany z innych serwisów, bądź zwyczajnie zawierających tegoż contentu stanowczo za mało.

więcej...