Różnice w rankowaniu fraz – Google podało przyczyny

Różnice w rankowaniu fraz – Google podało przyczyny?

Pozycjonerzy zawsze proponują klientom pozycjonowanie na liczne odmiany fraz kluczowych: liczba pojedyncza, mnoga, synonimy. Często jednak dzieje się tak, że to, co rankuje w liczbie mnogiej, w pojedynczej jest poza top 100. Dlaczego? Słabe linki, za mało contentu?

Nie do końca. John Mueller podczas hangout’u wyjaśnił powody, dla których Google tak bardzo różnicuje SERP dla identycznych, wydawałoby się fraz. I co może być powodem dziwnych spadków/wahań pozycji.

The search intent should be very similar. So depending on what is happening there we might be seeing these as something a little different.

So just because one is singular and one is plural doesn’t mean that we would show the same search results for those kinds of queries.

It’s very possible that we see these as completely different elements and maybe even as completely different intent from the user side.

So that’s something were I wouldn’t necessarily assume that Google will always treat singular and plural words as complete synonyms and… show exactly the same search results for those two versions.

As a site owner, it might be worth thinking about what users might be searching differently and if my site’s really the most relevant one for people who are searching for singular version of this word versus those searching for the plural version.

Co można wywnioskować z wypowiedzi Johna?

  • podobne nie znaczy identyczne – wyszukiwarka często odczytuje zapytania w różnych kategoriach gramatycznych jako odrębne problemy z odrębną intencją.
  • Google nie zawsze traktuje liczbę pojedynczą i mnogą jako synonimy – stąd pokazuje odrębne wyniki dla każdej z nich.
  • właściciele witryny powinni zastanowić się, czy nie budować contentu i strategii marketingowej w oparciu o jedną kategorię gramatyczną – czyli nie rozdrabniać się na pozycjonowanie wielu synonimów.
  • liczy się intencja użytkownika – w zależności jak Google ją interpretuje, strony wyszukiwania będą zawierać wyniki typowo informacyjne bądź komercyjne.
  • powiązane jest to z CTR – Google wypromuje taką domenę, która jest częściej klikalna lub rokuje, że więcej użytkowników kliknie właśnie w nią.

Kolejny raz pracownik Google zdradził fragment wiedzy o algorytmach, który nieco koliduje z powszechnie przyjętymi w środowisku SEO praktykami.

Czy w takim razie nasycanie domeny treścią zgodnie z topical authority nie ma sensu i należy inaczej podchodzić do keyword research?

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Autor artykułu:Jakub Olszewski

Specjalista SEO w firmie Mayko. Posiada duże doświadczenie przy prowadzaniu kampanii SEO. Bakcyla złapał gdy uświadomił sobie jak wielki wpływ na marketing ma pozycjonowanie. Lubi patrzeć na rosnące dzięki pozycjonowaniu pozycje klientów.

Komentarze

5 wypowiedzi:
  1. Potwierdzam fakt różnych rankingów dla liczy pojedynczej i mnogiej. Bardzo często są różne wyniki wyszukiwania. Dodatkowo dostrzegam pewną losowość – raz po wpisaniu liczby mnogiej pokazywało te same wyniki co w pojedynczej a raz inne. Dobry artykuł 🙂

  2. Bardzo ciekawa informacja, muszę przyznać, że nie brałem pod uwagę różnych rankingów dla liczby mnogiej i pojedynczej. To odrobinę denerwujące. Jednak musimy się z tym pogodzić i jakoś to obejść
    Natomiast CTR mnie martwi, bo ciężko będzie wygrać z dużymi portalami. Zobaczymy jak to się rozwinie.

  3. Bardzo przydatne informacje, z którymi każdy specjalista SEO powinien się zapoznać. Szczególnie interesująca jest kwestia skupienia się na pozycjonowaniu jednej formy gramatycznej, a nie jej odmian.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *