Pozycjonowanie konta na Instagramie – 5 przydatnych technik

Pozycjonowanie konta na Instagramie – 5 przydatnych technik

Instagram ma w sobie duży potencjał marketingowy, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Jako że omawiana platforma jest oparta przede wszystkim o zdjęcia, świetnie sprawdzi się w bardziej „wizualnych” branżach jak odzież, wystrój wnętrz, kosmetyki itp.

Jak zatem odpowiednio wypromować firmowe konto na Instagramie i zwiększyć dzięki niemu zyski? W tym artykule poznasz 5 przydatnych technik.

1. Korzystaj z konta biznesowego

Na Instagramie od jakiegoś czasu istnieje opcja pozwalająca na korzystanie z konta biznesowego. Warto z niego korzystać, jeśli chcesz w lepszy sposób realizować działania marketingowe.

Omawiana wersja oferuje profesjonalnie wyglądający profil, świetne funkcje sprzedażowe i pozwala na integrację z Facebookiem (do którego to należy Instagram). Z jego pomocą możesz także śledzić tygodniową liczbę odwiedzin na profilu. Na pewno pomocny okaże się także przycisk Kontakt – gdy odwiedzający go kliknie, od razu będzie w stanie wysłać do Ciebie maila lub nawiązać połączenie telefoniczne.

Pozycjonowanie konta na Instagramie – 5 przydatnych technik

źródło: business.instagram.com/

 

Z biznesowego konta na Instagramie korzysta wielu influencerów, którzy to technicznie rzecz biorąc, nie prowadzą sklepu, jednak cenią sobie zaawansowane funkcje marketingowe. Jeśli zatem posiadasz sklep internetowy, tym bardziej powinieneś skorzystać z omawianego rozwiązania.

2. Używaj odpowiedniej nazwy użytkownika

Załóżmy, że zamierzasz pozycjonować się na słowo kluczowe „komputery osobiste”, ale chcesz jednocześnie promować nazwę swojej firmy, która to jednak takiej frazy w sobie nie zawiera. Co zrobić w takiej sytuacji? Przydatne okazuje się tutaj rozróżnienie, jakie Instagram wprowadził między nazwą użytkownika a nazwą. Pierwsze pole to oficjalny tytuł Twojego profilu, dlatego warto tutaj wpisać nazwę firmy, aby użytkownicy mogli od razu rozpoznać konto na Instagramie jako powiązane z Twoim sklepem.

Drugie pole nie jest widoczne dla użytkowników, jednak na podstawie tekstu, który się tutaj znajduje, Twoje konto także może zostać znalezione. Warto dlatego zamieścić tu słowa kluczowe powiązane z Twoją ofertą np. Nazwa firmy – komputery osobiste.

3. Zoptymalizuj bio

Podobnie jak nazwa, bio także powinno być zoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe. Tutaj masz do dyspozycji już znacznie więcej miejsca. W sekcji tej możesz nawet dodać klikalne hashtagi. Dzięki temu istnieje szansa, że pojawisz się w wynikach wyszukiwania, jeśli ktoś wprowadzi w zapytaniu właśnie taki hashtag.

Takie informacje zawarte w bio nie tylko pomogą potencjalnym klientom zyskać podstawowe informacje o Twojej ofercie, ale i sprawią, że Instagram będzie w stanie lepiej ustalić, jakiej tematyki dotyczy Twoje konto. Dzięki temu znacznie ulepszysz jego pozycjonowanie.

4. Korzystaj z hashtagów

Hashtagi to podstawa pozycjonowania konta na Instagramie. Powinieneś je traktować jak odpowiednik słów kluczowych. Zachodzą między nimi ważne podobieństwa – jeśli chcesz pozycjonować się na odpowiednie frazy kluczowe w Google, potrzebujesz dopasowanego do nich contentu. Tak samo jest w przypadku Instagramu – dobrze dobrane hashtagi muszą być wspierane związanym z nimi jakościowymi treściami.

Hashtagi mają jednak wiele innych zastosowań. Możesz je wykorzystać do budowania społeczności, promowania i wyszukiwania treści wygenerowanych przez użytkowników, prowadzenia kampanii i wiele więcej.

Pamiętaj też, że Twoja strategia związana z hashtagami nie musi być wyjątkowo rozbudowana – tak naprawdę ważniejsze jest to, aby dobrze je zorganizować, oraz śledzić ich wyniki, aby móc skupić się na tych najważniejszych.

5. Nie zapominaj o tekście alternatywnym

Tekst alternatywny to stosunkowo nowa funkcja w Instagramie. Podobnie jak w SEO, jego głównym celem jest wspomaganie osób, które mają trudności ze wzrokiem w rozpoznaniu tego, co znajduje się na zdjęciach.

Tak samo też jak w przypadku SEO, alternatywny tekst można wykorzystać do skuteczniejszego pozycjonowania swojego profilu. Pamiętaj o tym, że jeśli nie wypełnisz tego pola samodzielnie, Instagram zrobi to automatycznie za Ciebie. Warto dlatego poświęcić chwilę tej kwestii.

Jak skorzystać z omawianej funkcji? Zanim udostępnisz zdjęcie, przejdź do Ustawień zaawansowanych. Następnie wybierz opcję Napisz tekst alternatywny. Gdy wykonasz powyższe kroki, po prostu udostępnij zdjęcie.

Pamiętaj, aby zamieszczony tekst alternatywny brzmiał naturalnie, jednak zawsze staraj się umieścić słowa kluczowe powiązane z Twoim sklepem oraz docelowym produktem. Dzięki temu zwiększysz szanse na to, że zdjęcie wyświetli się użytkownikom wpisującym powiązane zapytania.

Pozycjonowanie konta na Instagramie – podsumowanie

Tych kilka tricków na pewno pomoże w pozycjonowaniu profilu na Instagramie Twojego sklepu. Pamiętaj też, aby podobnie jak w tradycyjnym SEO, unikać technik Black Hat – nie kradnij contentu, nie stosuj keyword stuffingu, ani nie kupuj followersów. Stosując się do tych reguł, na pewno poprawisz sprzedaż w swoim internetowym sklepie.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

2 wypowiedzi:
  1. Warto zastanowić się nad pozycjonowaniem, ponieważ w długim okresie czasu jest to usługa zdecydowanie tańsza. Pierwsze efekty w zależności od branży widać już w ciągu kilku pierwszych miesięcy działań.

  2. Piotr

    Fajny zwięzły post. Przymierzam się do założenia konta na Instagramie. Nie miałem o tym żadnego pojęcia, ale od wczoraj przeczytalem sporo postów. Nie znalazłem tylko informacji jak wpisywać nazwę pliku obrazu. Mam sporą wiedzę o SEO stron internetowych, gdzie nazwa obrazu składa się z kilku wyrazów oddzielonych myślnikami np nazwa-wyrazow-oddzielona-myslnikami.jpg Czy w przypadku Instagrama jest tak samo?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *