Prasówka SEO/e-commerce #3
W pierwszej prasówce kwietnia kolejne informacje o tym, jak obecna epidemia wpływa na e-commerce. Oprócz tego wprowadzono nowe aktualizacje do Google Search Console, a Shoper opublikował ciekawy raport podsumowujący e-commerce w 2019 roku.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
- 1 Raport na temat e-commerce w Polsce w stanie kryzysu spowodowanego epidemią
- 2 Prezes InPostu na temat przyszłości e-commerce
- 3 Facebook opublikował poradniki dla różnych grup w odpowiedzi na COVID-19
- 4 Nowe aktualizacje do Google Search Console
- 5 Shoper opublikował podsumowanie e-commerce w Polsce w roku 2019
Raport na temat e-commerce w Polsce w stanie kryzysu spowodowanego epidemią
Izba Gospodarki Elektronicznej opublikowała raport e-Commerce w czasie kryzysu 2020. Zrealizowaniem projektu zajęła się agencja badawcza Mobile Institute.
Raport pokazuje, że obawy Polaków związane z koronawirusem są umiarkowane – 5,80 w skali 0-10. Mimo tego większość osób podejmuje odpowiednie środki zaradcze i zmienia swoje zachowania zakupowe, aby przygotować się na obecną sytuację. Niektóre z ciekawszych danych to:
- 49% osób zrobiło zapasy na czas kwarantanny
- 38% ankietowanych przygotowało owe zapasy, zamawiając produkty przez Internet
- 59% internautów źle lub bardzo źle ocenia dostępność produktów spożywczych w e-sklepach
Z pełnym raportem możesz zapoznać się tutaj.
Prezes InPostu na temat przyszłości e-commerce
W rozmowie z ISBnews.TV Rafał Brzoska, prezes InPost, podzielił się swoimi spostrzeżeniami co do najbliższej przyszłości. Według jego szacunków sprzedaż w e-commerce w ostatnim czasie wzrosła o 23-35%, jednak taki stan rzeczy zdaniem prezesa nie powinien potrwać długo.
Oprócz tego według pana Rafała w II kwartale tego roku gospodarka Polski doświadczy recesji, co osłabi siłę nabywczą kupujących i przełoży się na spadki zysków. Zaznaczył też, że obecna sytuacja na stałe zmieni przyszłe zachowania zakupowe konsumentów.
Pełny wywiad możesz obejrzeć tutaj.
Facebook opublikował poradniki dla różnych grup w odpowiedzi na COVID-19
Facebook opublikował 3 poradniki dla:
- ogólnie przedsiębiorstw
- marketerów z branży retail
- marketerów z branży e-commerce
Podkreślono w nich między innymi takie kwestie jak dbanie o zdrowie klientów, oferowanie alternatywnych kanałów sprzedaży, regularne informowanie o wprowadzanych zmianach w funkcjonowaniu firmy i wiele więcej.
Z poszczególnymi poradnikami możesz zapoznać się pod tymi linkami – For Retail advertisers, For Ecommerce advertisers, How businesses can respond to the coronavirus
Nowe aktualizacje do Google Search Console
Google Search Console została wzbogacona o funkcje, które pozwolą użytkownikom mieć większą kontrolę nad swoimi kontami. Zmiany dotyczą m.in. kart podsumowań, preferencji otrzymywanych wiadomości e-mail, czy funkcjonowania Google Search Console w wynikach wyszukiwania.
Więcej o zmianach możesz dowiedzieć się tutaj.
Shoper opublikował podsumowanie e-commerce w Polsce w roku 2019
Shoper regularnie przygotowuje podsumowania tego, co w poprzednim roku działo się w branży e-commerce. Najnowszy raport E-commerce 360 stopni jest już gotowy. Analiza objęła 13 000 polskich sklepów online. Niektóre z najciekawszych informacji:
- 47% sklepów online, które powstały w 2019 roku, było skoncentrowanych w województwach mazowieckim, śląskim i małopolskim
- 25% zakupów realizowanych online w Polsce dotyczy branży dom i ogród
- Szybkie i bezgotówkowe płatności online są wybierane w 51,66% przypadków
Pełny raport możesz pobrać tutaj.
Komentarze
Jedna wypowiedźBardzo ciekawe podsumowanie aktualnych wydarzeń w świece e-commerce. Brawa dla autora za wyszukiwanie takich smaczków i streszczenie ich do prostej przejrzystej formy. Miejmy tylko nadzieje że cała ta pandemia wpłynie niezwykle pozytywnie na całą sprzedaż w sieci.