Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #5

W tej prasówce kilka dobrych wieści dotyczących tego, jak duże firmy planują oferować wsparcie w dobie epidemii. Z ciekawszych rzeczy dostaliśmy także od Google wgląd w to, jak zapytania internetowe zmieniły się z powodu COVID-19.

A co zatem w tej prasówce?

Program darmowych dostaw Allegro Smart został przedłużony

W jednej z poprzednich prasówek pisaliśmy o tym, że Allegro będzie pokrywało koszty dostaw realizowanych za pomocą Allegro Smart. Początkowo program miał trwać do 18 kwietnia, jednak został przedłużony do 18 maja. Firma podaje, że do tej pory klienci dzięki omawianej inicjatywie oszczędzili łącznie już ponad 86 mln złotych.

Z oficjalnym komunikatem możesz zapoznać się tutaj.

Ceneo uruchamia program wsparcia dla sprzedawców internetowych

Od wtorku 14 kwietnia zaczął funkcjonować Pakiet Wsparcia Ceneo.pl. Obejmuje on takie benefity dla sprzedawców działających na platformie jak:

  • Obniżenie prowizji pobieranej przez serwis w przypadku opcji „Kup Teraz” od 30% do 60% w zależności od kategorii.
  • Udostępnienie za 1 zł pakietu analitycznego dla wszystkich przedsiębiorców.
  • Bezpłatne zwiększenie zasięgów kampanii realizowanych w serwisie o 25%.
  • Udostępnienie za 1 zł funkcji „Przycisk Zadzwoń”, która usprawnia kontakt z klientami.
  • Udostępnienie dla sprzedawców z wybranych kategorii usługi „Teksty przy ofercie” za 1 zł.

Pakiet Wsparcia Ceneo.pl będzie obowiązywać do odwołania.

Ze szczegółami dotyczącymi programu możesz zapoznać się tutaj.

YouTube i jego problemy z monetyzacją video oraz contentem dotyczącym koronawirusa

Z powodu epidemii wielu twórców na YouTube zwiększyło ilość publikowanego contentu. Jednocześnie z racji tego, że mnóstwo osób pozostaje w domach, wzrósł także czas, jaki mogą przeznaczać na oglądanie tej platformy. Taki stan rzeczy powinien naturalnie przełożyć się na dodatkowe dochody z reklam. Sytuacja jest jednak znacznie bardziej skomplikowana. Co przyczynia się do takiego stanu rzeczy?

Jeśli chcesz zapoznać się z dokładną analizą tego zjawiska, przejdź tutaj.

Google uruchamia narzędzie dla firm do tworzenia krótkich filmów promocyjnych

YouTube Video Builder pomoże każdej firmie, która może mieć problemy z tworzeniem własnego materiału promocyjnego w formie video. Narzędzie pozwoli tworzyć materiały trwające od 6 do 15 sekund. Aby zacząć z nim pracę, własny materiał video nie jest tak naprawdę potrzebny – YouTube Video Builder tworzy animacje ze statycznych assetów. Użytkownicy muszą jedynie dostarczyć własne zdjęcia, tekst, czy logo, które następnie są przekształcane w video.

Z dodatkowymi informacjami odnośnie do narzędzia możesz zapoznać się tutaj.

Google ujawnia, jak zachowania użytkowników w zapytaniach internetowych zmieniły się z powodu COVID-19

Google opublikowało dane na temat ostatnich trendów w wynikach wyszukiwania, które odzwierciedlają reakcję użytkowników na trwającą epidemię. Wyniki analizy zostały ujęte w 5 zmianach w zachowaniach internautów, które podsumowano w następujący sposób:

  • Gromadzenie kluczowych informacji
  • Wyszukiwanie nowych powiązań
  • Dostosowywanie się do zmian w rutynach
  • Chwalenie codziennych bohaterów
  • Dbanie o siebie i o innych

Przejdź tutaj, aby zapoznać się z pełną analizą.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *