Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #7

W pierwszej prasówce maja wspomnimy o kilku wyjaśnieniach od Google na temat linków. Oprócz tego możliwe, że możemy już odpowiedzieć sobie na ważne pytanie – czy w branży marketingu internetowego w dobie epidemii najgorsze za nami?

A co zatem w tej prasówce?

Amazon notuje stratę zysków

Sprzedaż giganta e-commerce wzrosła w pierwszym kwartale 2020 o 26% w porównaniu do poprzedniego roku. Ten stan rzeczy można oczywiście łatwo wytłumaczyć – z powodu epidemii znacznie zwiększyło się zainteresowanie zakupami internetowymi.

Amazon musiał jednak wydać także duże kwoty na środki bezpieczeństwa związane z koronawirusem. Z tego powodu jego zysk netto spadł do 2,5 mld dolarów w pierwszym kwartale tego roku. W tym samym okresie w 2019 wynosił on z kolei 3,6 mld dolarów.

Z dokładniejszymi danymi dotyczącymi kondycji Amazona możesz zapoznać się tutaj.

Pakiet wsparcia dla Sprzedających od Allegro działa z powodzeniem

W marcu Allegro uruchomiło Pakiet wsparcia dla Sprzedających. W jego skład wchodzą takie benefity jak wydłużenie okresu płatności rachunku Allegro dla małych przedsiębiorstw, przedłużenie czasu trwania pakietów Basic, Power i Max w wybranych kategoriach motoryzacyjnych, czy dostęp do łatwej i bezpiecznej pożyczki.

Z akcji skorzystało 64% firm działających na Allegro. W rezultacie sprzedawcy w kwietniu w porównaniu z poprzednimi miesiącami zamieścili niemal 3 razy więcej ofert.

Z oficjalnym komunikatem możesz zapoznać się tutaj.

Główny content i linki w nim osadzone – Google wyjaśnia szczegóły

Podczas pierwszego majowego Google Webmaster Hangout poruszono ciekawy temat – czy linki w statycznych i głównych treściach (np. odpowiednio pasek nawigacyjny oraz strony produktowe) mają tę samą wartość? W odpowiedzi na to pytanie John Mueller zaznaczył, aby po pierwsze „nie kombinować za mocno z SEO” i skupić się przede wszystkim na wartości dla użytkownika. Jak z kolei brzmi odpowiedź na główne pytanie?

Aby się tego dowiedzieć, przejdź tutaj.

Czy wartość linków zmienia się z czasem?

Na tym samym Google Webmaster Hangout zadano także wspomniane pytanie. Jak brzmi odpowiedź? Otóż wartość linku może z czasem spaść, jednak nie dzieje się to automatycznie – ma to bardziej związek z tym, czy dany odnośnik dalej ma wartość z punktu widzenia użytkownika. Podobnie jego wartość potrafi wzrosnąć, jeśli choćby strona, na której jest umieszczony, staje się coraz bardziej rozbudowana.

Aby zapoznać się z pełnym wytłumaczeniem, przejdź tutaj.

Czy w dobie epidemii świat marketingu internetowego najgorsze ma już za sobą?

Liczne firmy związane z marketingiem internetowym zanotowały w ostatnim czasie spadek dochodów z reklam. Winna jest temu na pewno epidemia, gdyż np. w przypadku Google początek 2020 roku wiązał się ze wzrostem dochodów z reklam, jednak w marcu doszło do gwałtownego spadku.

Choć w marcu liczne firmy postanowiły nieco zwiększyć wydatki na reklamę, to jednak dalej przeznaczany budżet jest mniejszy od wcześniej zakładanego. Czego z kolei można spodziewać się w najbliższym czasie?

Aby zapoznać się z bardzo szczegółową analizą, przejdź tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *