Prasówka SEO/e-commerce #9
W tej prasówce informacje o kilku nowościach, które przydadzą się sprzedawcom internetowym oraz twórcom na YouTube. Oprócz tego kolejne informacje związane z wpływem epidemii na e-commerce.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
Program Allegro Smart przedłużony o trzeci miesiąc
Darmowe dostawy od Allegro Smart pozwoliły zaoszczędzić Polakom na przesyłkach ponad 200 milionów złotych! Choć sytuacja powoli się unormowuje, to jednak firma zamierza przedłużyć program o kolejny miesiąc, czyli do 18 czerwca. Jako największa platforma zakupowa w Polsce, Allegro przyznaje, że czuje pewną odpowiedzialność społeczną. Z tego powodu chce dalej wspierać osoby, które korzystają z zakupów internetowych, aby stosować się do zasad dotyczących zachowywania dystansu społecznego.
Oficjalny komunikat znajduje się tutaj.
Google na temat stosowania dodatkowych meta opisów i title tagów
Czy stosowanie dodatkowych meta opisów oraz title tagów ma sens z punktu widzenia SEO? Czy może gwarantować wręcz pewien bonus do pozycjonowania? Kwestia ta została przedstawiona Johnowi Muellerowi. Odpowiedź daje dość ciekawy wgląd w to, jak Google analizuje podwójne elementy HTML.
Aby zapoznać się ze szczegółowym wytłumaczeniem, przejdź tutaj.
Nowe funkcje na YouTube dla twórców
YouTube wprowadza 4 narzędzia, które pozwolą twórcom mieć więcej kontroli nad publikowanymi filmami oraz ogólnie prowadzonym kanałem. Nowości obejmują:
- Narzędzie do analizowania tego, kiedy społeczność kanału jest online.
- Ustawienie funkcji, która oznacza nieodpowiednie komentarze jako czekające na edycję, na domyślną.
- Narzędzie do planowania publikacji postów dla społeczności kanału.
- Funkcję pozwalającą na tworzenie rozdziałów video poprzez znaczniki czasowe.
Więcej na temat wprowadzanych nowości dowiesz się w tym video.
Sprzedawcy mogą łączyć konta PayPal i Google Merchant Center
Sprzedawcy detaliczni i marki korzystające z systemu PayPal jako opcji rozliczeniowej mogą połączyć swoje konto PayPal z kontem w Google Merchant Center, aby przenieść produkty do listingów w Google. Nowi użytkownicy Google Merchant Center są w stanie także przyśpieszyć proces weryfikacji konta, wykorzystując istniejące połączenie z PayPal.
Google planuje w przyszłości zintegrować w ten sposób także więcej platform płatniczych, aby ułatwić sprzedawcom umieszczanie swoich produktów w Google.
Aby dowiedzieć się na ten temat więcej, przejdź tutaj.
57% mieszkańców Europy kupuje online więcej niż kiedykolwiek wcześniej
Badanie zrealizowane przez Mastercard wraz z firmą Fly Research wykazało kilka ciekawych faktów dotyczących tego, jak zmieniły się nawyki życiowe Europejczyków podczas epidemii. Oto niektóre z najciekawszych informacji, jakie udało się zdobyć dzięki analizie:
- 30% wydaje więcej pieniędzy na wszelkie „wirtualne doświadczenia” jak oglądanie filmów i seriali przez platformy strumieniowe, branie udziału w internetowych klasach fitness, czy zwiedzanie wirtualnych muzeów.
- 50% nabywa produkty online od tych dostawców, u których kupowali wcześniej stacjonarnie.
- 66% obawia się tego, że padnie ofiarą oszustwa internetowego podczas robienia zakupów.
Więcej ciekawych danych związanych z badaniem możesz znaleźć tutaj.
Komentarze