Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #9

W tej prasówce informacje o kilku nowościach, które przydadzą się sprzedawcom internetowym oraz twórcom na YouTube. Oprócz tego kolejne informacje związane z wpływem epidemii na e-commerce.

A co zatem w tej prasówce?

Program Allegro Smart przedłużony o trzeci miesiąc

Darmowe dostawy od Allegro Smart pozwoliły zaoszczędzić Polakom na przesyłkach ponad 200 milionów złotych! Choć sytuacja powoli się unormowuje, to jednak firma zamierza przedłużyć program o kolejny miesiąc, czyli do 18 czerwca. Jako największa platforma zakupowa w Polsce, Allegro przyznaje, że czuje pewną odpowiedzialność społeczną. Z tego powodu chce dalej wspierać osoby, które korzystają z zakupów internetowych, aby stosować się do zasad dotyczących zachowywania dystansu społecznego.

Oficjalny komunikat znajduje się tutaj.

Google na temat stosowania dodatkowych meta opisów i title tagów

Czy stosowanie dodatkowych meta opisów oraz title tagów ma sens z punktu widzenia SEO? Czy może gwarantować wręcz pewien bonus do pozycjonowania? Kwestia ta została przedstawiona Johnowi Muellerowi. Odpowiedź daje dość ciekawy wgląd w to, jak Google analizuje podwójne elementy HTML.

Aby zapoznać się ze szczegółowym wytłumaczeniem, przejdź tutaj.

Nowe funkcje na YouTube dla twórców

YouTube wprowadza 4 narzędzia, które pozwolą twórcom mieć więcej kontroli nad publikowanymi filmami oraz ogólnie prowadzonym kanałem. Nowości obejmują:

  • Narzędzie do analizowania tego, kiedy społeczność kanału jest online.
  • Ustawienie funkcji, która oznacza nieodpowiednie komentarze jako czekające na edycję, na domyślną.
  • Narzędzie do planowania publikacji postów dla społeczności kanału.
  • Funkcję pozwalającą na tworzenie rozdziałów video poprzez znaczniki czasowe.

Więcej na temat wprowadzanych nowości dowiesz się w tym video.

Sprzedawcy mogą łączyć konta PayPal i Google Merchant Center

Sprzedawcy detaliczni i marki korzystające z systemu PayPal jako opcji rozliczeniowej mogą połączyć swoje konto PayPal z kontem w Google Merchant Center, aby przenieść produkty do listingów w Google. Nowi użytkownicy Google Merchant Center są w stanie także przyśpieszyć proces weryfikacji konta, wykorzystując istniejące połączenie z PayPal.

Google planuje w przyszłości zintegrować w ten sposób także więcej platform płatniczych, aby ułatwić sprzedawcom umieszczanie swoich produktów w Google.

Aby dowiedzieć się na ten temat więcej, przejdź tutaj.

57% mieszkańców Europy kupuje online więcej niż kiedykolwiek wcześniej

Badanie zrealizowane przez Mastercard wraz z firmą Fly Research wykazało kilka ciekawych faktów dotyczących tego, jak zmieniły się nawyki życiowe Europejczyków podczas epidemii. Oto niektóre z najciekawszych informacji, jakie udało się zdobyć dzięki analizie:

  • 30% wydaje więcej pieniędzy na wszelkie „wirtualne doświadczenia” jak oglądanie filmów i seriali przez platformy strumieniowe, branie udziału w internetowych klasach fitness, czy zwiedzanie wirtualnych muzeów.
  • 50% nabywa produkty online od tych dostawców, u których kupowali wcześniej stacjonarnie.
  • 66% obawia się tego, że padnie ofiarą oszustwa internetowego podczas robienia zakupów.

Więcej ciekawych danych związanych z badaniem możesz znaleźć tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *