Prasówka SEO/e-commerce #16
W tej prasówce 2 ciekawe newsy na temat wpływu COVID-19 na branże SEO oraz e-commerce. Oprócz tego przydatne informacje odnośnie do pozycjonowania oraz funkcji głosowych.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
- 1 Google: z powodu COVID-19 zapotrzebowanie na usługi SEO wzrosło
- 2 Jak Google pozycjonuje słowa kluczowe w liczbie mnogiej i pojedynczej?
- 3 Google testuje miniaturki w wynikach wyszukiwania
- 4 Raport: wzrost popularności funkcji głosowych przyhamował
- 5 Nowy raport Gemiusa na temat stanu e-commerce w Polsce
Google: z powodu COVID-19 zapotrzebowanie na usługi SEO wzrosło
Garry Illyes od Google przeprowadził na Twitterze ankietę, w której spytał się, jak sytuacja związana z COVID-19 wpłynęła na ilość pracy specjalistów z branży SEO. Od daty jej umieszczenia (22 maja) wzięło w niej udział już ponad 1 200 osób. Rozkład głosów na dzień 7 lipca 2020 wygląda następująco:
With this COVID crap, my SEO related workload…
— Gary 鯨理/경리 Illyes (@methode) 22 maja 2020
- Wzrost – 48,6%
- Bez zmian – 30,9%
- Spadek – 20,5%
Autor ankiety nie ukrywał, że jej wyniki go zaskoczyły, przez co trudno mu było wytłumaczyć, jakie były powody takiego stanu rzeczy.
Więcej na temat tej ankiety oraz innych, które przeprowadził Garry Illyes, możesz dowiedzieć się w tym podcaście.
Jak Google pozycjonuje słowa kluczowe w liczbie mnogiej i pojedynczej?
Podczas ostatniego Google Webmaster Central poruszono wspomnianą kwestię. John Mueller wytłumaczył, dlaczego Google nieraz osobno pozycjonuje frazy kluczowe w liczbie pojedynczej i mnogiej, mimo że mógłby je traktować jako synonimy. Cała kwestia sprowadza się do tego, że liczba pojedyncza i mnoga potrafią wprowadzać nieraz subtelną różnicę. Możliwe, że w przypadku tej drugiej wersji (np. komputery) użytkownik szuka listy produktów tego typu oraz ich porównania. W tym przypadku wyszukiwarka wskaże inne wyniki w porównaniu do frazy komputer.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
Google testuje miniaturki w wynikach wyszukiwania
Miniaturki w wynikach wyszukiwania Google to cecha wyróżniająca zakładkę Wiadomości. Dzięki takiej funkcji internauci są w stanie wyciągnąć więcej informacji, mając przed sobą jeszcze SERP. W ostatnim czasie Google zaczął eksperymentować z miniaturkami także na głównej stronie wyników wyszukiwania. Wychodzi na to, że testy odbywają się jednak tylko w przypadku użytkowników z USA, dlatego u nas działanie tej funkcji nie jest widoczne. Warto zaznaczyć, że miniaturki otrzymują zwykle te artykuły, których zdjęcia tytułowe są określone przez dane strukturalne oraz posiadają odpowiedni aspect ratio – zazwyczaj którąś wersję 16:.
Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.
Raport: wzrost popularności funkcji głosowych przyhamował
Badanie przeprowadzone przez Perficient Digital na grupie ponad 1 000 mieszkańców USA pokazuje, że funkcje głosowe dalej są popularne, jednak nie zyskują one aż tak rosnącego zainteresowania, jak to miało miejsce w ostatnich latach. Jedno z pytań brzmiało: w jaki sposób wprowadzisz zapytanie na swoim telefonie? Najpopularniejszą opcją dalej pozostało wprowadzenie go przez pisanie.
Z wynikami badania możesz zapoznać się tutaj.
Nowy raport Gemiusa na temat stanu e-commerce w Polsce
Nowy raport Gemiusa E-commerce w Polsce 2020 w oczach internautów daje ciekawy wgląd w sytuację polskiego e-commerce w trakcie pandemii. Niektóre z najciekawszych danych to:
- 73% Polaków kupuje w sieci (wzrost o 11 punktów procentowych w skali roku).
- 30% internautów kupuje w sklepach zagranicznych.
- Kupujący w e-commerce najbardziej cenią sobie całodobową dostępność (82% ankietowanych).
Z raportem możesz zapoznać się tutaj.
Komentarze