Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #20

W tej prasówce dużo na temat Google. Oprócz tego kolejne wnioski dotyczące wpływu epidemii na e-commerce.

A co zatem w tej prasówce?

Niemal połowa rezultatów wyników wyszukiwania w Google linkuje do produktów Google

The Markup przeprowadziło analizę ponad 15 000 popularnych zapytań. Okazało się, że 41% wyników wyszukiwania na pierwszej stronie Google w przypadku urządzeń mobilnych jest bezpośrednio powiązanych z twórcami wyszukiwarki. Dokładniej rzecz biorąc, bezpośrednie odpowiedzi są tak naprawdę zaciągnięte z wielu internetowych źródeł (często bez pozwolenia i wiedzy ich autorów), a następnie przedstawione w formie:

  • Słownikowej definicji Google
  • Sekcji „People also ask”
  • Panelu wiedzy Google

Google tłumaczy, że taki stan rzeczy ma miejsce z powodu zmiany priorytetów dotyczących wyszukiwania. Otóż zdarza się, że z punktu widzenia user experience lepiej będzie przedstawić internaucie odpowiedź na pytanie już w wynikach wyszukiwania (np. w panelu wiedzy Google) niż kierować go na osobną stronę internetową.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się z analizy zrealizowanej przez The Markup.

Google na temat korzyści z zamieszczania dodatkowych danych strukturalnych

John Mueller zaznaczył, że wprowadzanie „ponadprogramowych” danych strukturalnych może być korzystne z punktu widzenia SEO, jednak należy zachować w tej kwestii rozwagę. Precyzując – korzystanie ze schema markups na Schema.org, które nie są precyzyjnie rekomendowane w Google Developer Guide, może dać dobre efekty. Mueller ostrzegł jednak, że łatwo pod tym względem wpaść w przesadę i stosować mnóstwo danych strukturalnych, które za wiele nie pomogą.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się z dyskusji, która odbyła się podczas Google Webmaster Hangout.

Władze USA przeprowadziły dochodzenie antymonopolowe wobec Google, Amazonu, Facebooka i Apple

29 lipca 2020 roku CEO wspomnianych w podtytule gigantów technologicznych zeznawali przed Kongresem Stanów Zjednoczonych. Firmy zostały oskarżone o to, że korzystając z dominacji na obsługiwanych przez siebie rynkach, tłamszą jakąkolwiek konkurencję. Część prawodawców USA jest zdania, jakoby rozbicie tych gigantów na mniejsze firmy pomogłoby w zapobieganiu monopolizacji. Cała kwestia jest jednak nieco bardziej złożona.

Pełne przesłuchanie możesz obejrzeć tutaj. Warto także zapoznać się z pewną analizą całej sytuacji.

Epidemia może przyczyniać się do mniejszej ilości zwracanych produktów

Otto Group, niemiecka grupa handlowa, zauważyła ciekawą zależność. Otóż epidemia przyczynia się do wzrostu ilości produktów kupowanych online, jednak sytuacja ta nie przekłada się na proporcjonalny wzrost zwrotów towarów. Otto Group zanotowało tak naprawdę spadek ilości zwrotów wynoszący 5%. Dlaczego tak się dzieje? Klienci zapewne są bardziej ostrożni podczas dokonywania zakupów i nie robią ich impulsywnie. Zaopatrują się przede wszystkim w najważniejsze produkty, dlatego nie myślą o ich zwracaniu.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

Allegro wprowadza nową metodę płatności

Allegro wprowadza usługę Allegro Pay, która pozwoli dokonywać szybkich zakupów dzięki środkom zawsze dostępnym pod ręką. Rozwiązanie można aktywować bezpłatnie – funkcja pozwala nawet na odroczenie wpłaty do 30 dni.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *