Prasówka SEO/e-commerce #23
W tej prasówce dużo na temat Google oraz kolejne ciekawe obserwacje dotyczące tego, jak obecna pandemia wpłynęła na rynek.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
Google na temat crawl budgetu
Czy powinieneś martwić się o crawl budget w przypadku swojej strony? Okazuje się, że dla większości witryn nie powinien stanowić on problemu, choć pewna grupa właścicieli stron musi oczywiście zwracać na niego uwagę. Crawl budget wchodzi w grę, jeśli dana strona liczy sobie przynajmniej milion adresów URL. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, posłuchaj ostatniego odcinka podcastu Search Off the Record. Dyskusja związana z crawl budgetem zaczyna się od ok. 14 minuty.
Google dodaje sprzedawcom możliwość edycji informacji na temat produktów w wynikach wyszukiwania
Stosując robots meta tagi, sprzedawcy będą mogli dokładniej wpływać na to, jak ich produkty prezentują się w wynikach wyszukiwania. Dokładniej rzecz biorąc, w grę wchodzą search snippets, nad którymi to będzie można mieć większą kontrolę. W grę wchodzą takie możliwości edycji jak:
- Wyłączenie snippetów
- Określenie maksymalnej długości snippetów
- Ustalenie maksymalnej wielkości obrazu powiązanego ze snippetem
- Zapobiegnięcie wyświetlania określonego contentu w snippetach
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
Google wprowadza Google Career Certificates
Dzięki Google będziesz mógł zdobyć certyfikaty, które pomogą Ci znaleźć pracę na stanowiskach, w przypadku których ostatnio rośnie zapotrzebowanie. Program szkoleniowy będzie obejmował takie profesje jak:
- Data Analyst
- Project Manager
- UX Designer
- IT Support Specialist
Obecnie jedynie szkolenie na IT Support Specialist jest dostępne – data wprowadzenia pozostałych nie jest jeszcze znana, choć powinno to mieć miejsce wkrótce. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, przejdź tutaj.
Wydatki na reklamę internetową rosną
Jak podaje badanie przeprowadzone przez IAB Polska/PwC AdEx, wydatki na reklamę internetową w pierwszych trzech miesiącach 2020 roku wzrosły o ponad 45 milionów złotych w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. Jeśli chodzi o dynamikę wzrostu, to wyniosła ona 4,2%. Jest ona zatem niższa od tej, którą zaobserwowano, porównując rok 2019 z 2018, gdyż uplasowała się ona wtedy na poziomie 8,8%. Choć w kwestii reklam w mediach społecznościowych nie odnotowano ogólnego spadku wydatków, to jednak stopień wzrostu wydatków w ich przypadku zmalał. Wysoką dynamikę utrzymały jednak reklamy na urządzeniach mobilnych. Z całym badaniem możesz zapoznać się tutaj.
Pandemia przyczyniła się do wzrostu popularności płatności bezgotówkowych
W trakcie pandemii rzadziej korzystaliśmy z płatności za pobraniem, preferując transakcje bezgotówkowe. Oprócz tego wśród małych przedsiębiorstw także dokonywano znacznie więcej płatności bezgotówkowych – wzrost wyniósł ok. 35%. Z tradycyjnych rozwiązań zrezygnowano nawet w przypadku branż, wśród których były one preferowane i znacznie łatwiejsze. Np. Uber Eats i Pyszne.pl zachęcało do opłacania zamówień z góry. Z dokładniejszą analizą możesz zapoznać się tutaj.
Komentarze