Prasówka SEO/e-commerce #24
W tej prasówce przydatne porady od Google oraz 2 kolejne ciekawe raporty dotyczące wpływu pandemii na e-commerce i zachowania klientów.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
Porady od Google jak radzić sobie z wahaniami po dużych aktualizacjach
Podczas ostatniego Google Webmaster Central Office Hours John Mueller wytłumaczył, co zrobić, jeśli Twoja strona ucierpiała w wyniku kluczowej aktualizacji algorytmu (tzw. core algorithm update). Podczas rozmowy podkreślono jedną rzecz – dzięki kolejnym aktualizacjom algorytm lepiej rozumie, które wyniki wyszukiwania stanowią bardziej trafną odpowiedź na dane zapytanie. Oprócz tego wszystkie update’y regularnie odświeżają indeks, dlatego nie trzeba aż tak długo czekać, aby algorytm odnotował zmiany wprowadzone na stronie.
Warto dlatego jak najszybciej wprowadzić potrzebne poprawki – dzięki temu witryna będzie w stanie odzyskać utracony ruch jeszcze przed kolejną większą aktualizacją.
Z całą dyskusją na ten temat możesz zapoznać się tutaj.
UOKiK wszczęło postępowanie wobec Allegro
Serwis Allegro zmienił w ostatnim czasie szczegóły regulaminu dotyczącego pobierania prowizji od sprzedaży. Otóż potrącona wartość obejmuje teraz całą transakcję – koszt produktów oraz przesyłki. Decyzja Allegro spotkała się z negatywnymi reakcjami ze strony sprzedawców, w wyniku czego sprawie postanowił przyjrzeć się UOKiK. Urząd zbada także kolejne zmiany w regulaminie, które dotyczą zwrotów pobieranych prowizji. Dotyczą one konkretnie sytuacji, gdy kupujący anuluje zakup zrealizowany na Allegro.
Z oficjalnym komunikatem ze strony UOKiK możesz zapoznać się tutaj.
Tradycyjne media notują spadki, podczas gdy wydatki na reklamę cyfrową rosną
Interactive Advertising Bureau (IAB) przeprowadziło ankietę dotyczącą tego, jak zmieniły się wydatki na różne rodzaje reklamy w roku 2020 w porównaniu do roku 2019. Analiza wykazuje, że największymi zwycięzcami są media społecznościowe oraz płatne wyniki wyszukiwania. Wydatki na te rodzaje reklamy odnotują wzrost o odpowiednio 25% i 26%.
Największe spadki zanotowano z kolei w przypadku mediów drukowanych (33%) oraz tradycyjnych form zewnętrznej reklamy (Traditional out-of-home advertising – bilbordy, miejsca publiczne itp.) – tutaj spadek wyniósł aż 46%. Warto też zaznaczyć, że 70% ankietowanych nie jest pewna, jak będzie wyglądał rozkład ich wydatków na reklamę w 2021 roku, jednak większość spodziewa się wzrostu budżetu o 5%.
Pełny raport możesz pobrać tutaj.
Wpływ pandemii na trendy konsumenckie w Europie
PwC przeprowadziło badanie dotyczące wpływu pandemii na zachowania konsumentów w Europie. Okazuje się, że to głównie mieszkańcy państw, które najbardziej ucierpiały w wyniku ostatnich wydarzeń, są zdecydowani, aby wydawać mniej. Odsetek osób, które podjęły taką decyzję, wynosi 56% w Hiszpanii, 43% w Wielkiej Brytanii i 42% we Włoszech. Oprócz tego we wszystkich badanych państwach z wyjątkiem Hiszpanii więcej niż 50% osób zaczęło częściej kupować produkty spożywcze online, a blisko 90% zamierza trzymać się tego nawyku w przyszłości.
Z wynikami badań możesz w całości zapoznać się tutaj.
Komentarze
Jedna wypowiedźNic dziwnego, że wydatki na media tradycyjne spadają, skoro ludzie przez wiele miesięcy nie wychodzili z domów. Większość informacje o świecie zewnętrznym czerpała z internetu. Skoro można było promować swoje produkty i budować renomę marki przy pomocy środków cyfrowych, to przedsiębiorcy właśnie tak poczynili.