Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #28

W tej prasówce nieco o kontrowersyjnej decyzji YouTube. Oprócz tego ciekawe informacje od Google, kolejny gigant e-commerce rośnie w siłę oraz interesujący raport.

YouTube będzie w stanie wyświetlać reklamy nawet na kanałach, które nie stosują monetyzacji

YouTube zmienił warunki swojego regulaminu – w wyniku tej zmiany platforma będzie mogła pokazywać reklamy na kanałach, które nie stosują monetyzacji. Wcześniej twórcy musieli dołączyć do YouTube Partner Program (YPP), aby jakiekolwiek treści reklamowe mogły być wyświetlane. Oczywiście sami mogli dzięki temu zarabiać.

Cała decyzja brzmi całkiem kontrowersyjnie, gdyż skoro YouTube i tak będzie wyświetlał reklamy, nawet jeśli twórcy tego nie chcą, pozostaje po prostu „dobrowolnie” dołączyć do YPP, aby nie stracić zysków. Jednak do omawianego programu nie mogą dołączyć kanały, które nie wygenerowały 4 000 godzin oglądania w ciągu ostatnich 12 miesięcy i mają mniej niż 1 000 subskrypcji. Z tego powodu w filmach wielu mniejszych twórców zaczną pojawiać się reklamy, na których nie będą oni mogli zarabiać.

Aby zapoznać się z oficjalnym ogłoszeniem aktualizacji, przejdź tutaj.

Google tłumaczy ulepszenia w funkcji, która usprawnia rozumienie kontekstu wprowadzanych zapytań

Google rzucił nieco światła na ostatnie usprawnienia w algorytmie. W wyniku jednej ze zmian wyszukiwarka bierze bardziej pod uwagę treść wcześniejszych zapytań, aby kolejne wyniki wyszukiwania były kontekstowo powiązane i pomagały pogłębić temat. Zmiany dotknęły także przydatną funkcję Podobne pytania. Pokazujące się w niej powiązane zapytania zostaną także zmodyfikowane na podstawie tego, czego wcześniej szukałeś.

Więcej o tym możesz przeczytać tutaj.

Jak wygląda popularność Shopify w Europie?

Shopify to uznana platforma e-commerce, która szczególnym powodzeniem cieszy się w USA. Spośród 1,49 miliona stron (stan na listopad 2020) 73,24% założono właśnie w tym kraju.

Jeśli zaś chodzi o nasz kontynent, Shopify zyskuje popularność. Tak naprawdę Wielka Brytania znajduje się tuż za USA, jeśli chodzi o liczbę sklepów (niemal 59 000) założonych na tej platformie. Oprócz tego Niemcy, Francja i Holandia także znajdują się w TOP 10.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj

Kolejny gigant e-commerce z Chin zyskuje na znaczeniu

Firma Alibaba jest całkiem dobrze kojarzona w Polsce. Mniej osób jednak zna JD.com czyli drugą co do wielkości platformę sprzedażową w Państwie Środka.

Tylko w trzecim kwartale 2020 firma zdobyła 24,2 miliona nowych użytkowników, a jej przychody wyniosły 25,7 miliardów dolarów, co stanowiło wzrost o 29,2%. Liczby wyglądają jeszcze bardziej imponująco z bardziej długoterminowej perspektywy – JD.com ma już 441,6 milionów użytkowników, a ich liczba wzrosła o 1/3 w porównaniu do wcześniejszego roku.

Firma JD.com w 2018 roku poczyniła duże inwestycje we Francji i Wielkiej Brytanii, rozpoczynając tym samym proces ambitnej ekspansji w Europie.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *