Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #31

W tej prasówce sporo wieści o Google – jedno z wydarzeń brzmi całkiem poważnie. Dodatkowo przybliżamy ciekawe wydarzenia z kraju, a oprócz tego Facebook w końcu bardziej przybliżył to, w jaki sposób jego algorytm podsuwa nam kolejne posty.

A co zatem w tej prasówce?

Google na temat pop-up’ów na urządzeniach mobilnych

Od jakiegoś czasu wskazane było unikanie pop-up’ów, gdyż negatywnie wpływały one na pozycjonowanie. John Mueller wyjaśnił jednak ostatnio, że umiarkowane ich stosowanie jest jak najbardziej w porządku. Doradził też, że nie powinny one wyświetlać się długo. Nie jest też wskazane pokazywanie ich każdemu odwiedzającemu.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w tym filmie (przejdź do 19:35).

To już oficjalne – Amazon podjął działania w celu uruchomienia polskiej wersji swojej platformy

Przedsiębiorcy już mogą tworzyć konta, aby zapoznać się z panelem Seller Central Polska. Plotki o takiej decyzji giganta e-commerce pojawiały się już w jesieni ubiegłego roku, jednak nic nie było do końca pewne. Wejście Amazonu na polski rynek niewątpliwie dużo zmieni w tym środowisku, które jak na razie jest zdominowane głównie przez Allegro.

Amazon podpisał umowę z InPostem i to on będzie zajmował się dostarczaniem przesyłek. Amerykańska firma zatrudnia w Polsce ponad 18 000 osób oraz posiada liczne centra logistyczne i magazyny.

Z oficjalnym komunikatem możesz zapoznać się tutaj.

AliExpress przyspieszy dostawy przesyłek do Polski

AliExpress podjął współpracę z CaiNiao (partner logistyczny Alibaba Group) oraz polskimi partnerami w celu wprowadzenia własnej sieci automatów przesyłkowych.

Celem jest zagwarantowanie 15-dniowych dostaw towarów z Chin. Firma dostrzega duży potencjał w paczkomatach, jednak zaznacza, że cały projekt jest próbny i początkowo ma być przeprowadzany na małą skalę. Dokładna liczba paczkomatów, jakie zamierza wprowadzić firma, nie jest znana.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

prasówka e-commerce/SEO

Czy Polacy szybko powrócą do tradycyjnych zakupów kosztem e-commerce?

Pandemia w dużym stopniu odbiła się na tym, jak dokonujemy zakupów. Badanie zrealizowane przez UCE RESEARCH i SYNO Poland dla sklepu internetowego Złote Wyprzedaże dostarcza konkretnych danych odnośnie do tego, jak Polacy podchodzą do swoich nowych nawyków zakupowych.

29% ankietowanych w dużym stopniu przerzuciło się na kupowanie przez Internet zamiast w sklepach stacjonarnych. Dla 25,2% zmiana w tym kierunku była tylko nieznaczna. Jedno z ważniejszych pytań dotyczy jednak tego, czy wraz z usunięciem obostrzeń i ogólnej poprawy sytuacji klienci wrócą do starych nawyków. Przed sprzedawcami stoi zatem wyzwanie w związku z zatrzymaniem nowego napływu klientów na dłużej.

Jak trudne będzie to zadanie? 55,4% kupujących zamierza wrócić po pandemii do dawniejszych zwyczajów. 22,6% planuje zostać przy zakupach online, a 22% nie ma wyrobionego zdania w tej kwestii.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

Google wprowadza funkcję, która pozwoli uzyskać szczegóły na temat wyników wyszukiwania

Nowa funkcja About this results pokaże przydatne szczegóły dotyczące danego wyniku wyszukiwania w Google. Wystarczy kliknąć symbol trzech kropek w prawym górnym rogu danego rezultatu, aby otworzyć rozwijalne menu. Użytkownik będzie mógł dzięki temu dowiedzieć się:

  • Na jakim źródle bazuje ów rezultat?
  • Czy strona jest bezpieczna?
  • Czy Wikipedia posiada stronę poruszającą ów temat?
  • Czy dany wynik wyszukiwania jest płatny, czy nie?

Omawiana funkcja została wprowadzona 1 lutego 2021, jednak początkowo będzie dostępna jedynie w przypadku angielskich zapytań wprowadzanych na terenie USA. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

Batalia sądowa między Google a Australią może mieć poważne konsekwencje

W kwietniu 2020 roku rząd australijski zwrócił się do Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) z prośbą o opracowanie obowiązkowego kodeksu postępowania, aby rozwiązać problem nierównowagi wpływów między platformami cyfrowymi, w szczególności Google i Facebookiem, a australijskimi firmami z branży mediów informacyjnych. Kodeks ten uzyskał nazwę News Media Bargaining Code.

Sam kodeks nie jest jeszcze prawem. Gdyby tak się jednak stało (a do czego dąży rząd Australii), Google zapowiada, że zamknie swoją wyszukiwarkę w omawianym kraju. W myśl ustawy gigant z Kalifornii musiałby płacić wydawcom, jeśli odnośniki do ich treści znajdowałyby się w wynikach wyszukiwania.

Podobne sytuacje i groźby ze strony Google miały już miejsce w innych krajach, jednak przypadek w Australii jest w dużym stopniu wyjątkowy i może nieść ze sobą znacznie większe konsekwencje, jeśli tego typu spory z mediami powtórzą się w przyszłości.

Dokładną analizę batalii między Google a Australią znajdziesz tutaj.

Facebook wyjaśnia, jak wygląda rankowanie treści w News Feedzie

Podstawą działania News Feed’a na Facebooku jest współpraca licznych algorytmów wspomaganych przez maszynowe uczenie się. Część z nich odpowiada za wstępne wybranie contentu, który pojawi się w feedzie użytkownika, filtrując przy tym treści zawierające fałszywe i szkodliwe informacje. Następnie celem algorytmu jest ustalenie, które posty ostatecznie mają pojawić się w news feedzie oraz w jakiej kolejności je ustawić, aby, uwzględniając preferencje użytkownika, najbardziej go nimi zainteresować.

W tym celu Facebook korzysta z szeregu zdefiniowanych sygnałów, aby być w stanie skategoryzować, jakie elementy wzbudzają zainteresowanie. Na przykład, jeśli do postu załączono kolorowy obrazek, a użytkownik w przeszłości często wchodził w interakcję z postami, które zawierały podobną grafikę, istnieje znacznie większa szansa, że zostanie on sklasyfikowany wyżej.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

  •  
  •  
  •  
Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *