Święto branży SEM w Krakowie po raz dziesiąty. MAYKO po raz kolejny obejmuje patronat nad semKRK

semKRK #9 już za nami! Zobacz relacje MAYKO

9 edycja semKRK już za nami! Ponad 400 uczestników, wiele ciekawych i inspirujących wystąpień i…. świetna pogoda 🙂 Czy czegoś zabrakło? Zapraszamy na relacje MAYKO, czyli partnera całego wydarzenia.

Organizacja

Na samym początku chciałbym napisać parę zdań o samej organizacji wydarzenia. Przede wszystkim, świetne dobrane miejsce jakim jest Stara Zajezdnia w Krakowie! Klimatyczne miejsce, a sama sala i jej rozkład miejsc wręcz idealne. Mimo tak dużej ilości osób, nie mieliśmy wrażenia jakiegokolwiek „ścisku”. Na zewnątrz, mogliśmy zrelaksować się na rozłożonych leżakach, popijąc bardzo dobre piwko 🙂 (był spory wybór rodzajów i smaków).

semKRK 9 - relacja111
 
Rejestracja uczestników przebiegła bardzo szybko i sprawnie. W trakcie samych prezentacji, dźwięk był bardzo dobrze słyszalny, a obraz wyraźny. Zmiany poszczególnych prelegentów bardzo sprawne. Ilość przerw pomiędzy prezentacjami – optymalna.

semKRK 9 - relacja2
 
Generalnie, nie ma się kompletnie do czego przyczepić. W tym miejscu, ukłony i podziękowania dla Krzysztofa Marca i całej ekipie DevaGroup!
 

Prelegenci i ich prezentacje

Dobór prelegentów był bardzo trafiony i były to w większości znane i cenione osoby z branży (pełna agenda pod adresem semkrk.pl). Już przed samym wydarzeniem, nie mieliśmy raczej obaw o merytorykę wystąpień… zdecydowanie nie zawiedliśmy się!

Ze swojej strony, chciałbym opisać po krótce kilka, wg mnie najciekawszych prezentacji. Oczywiście jest to moja subiektywna opinia i ukierunkowana głównie tym, że siłą rzeczy interesowały mnie SEOwe prezentacje.
 

Robert Niechciał – ignition.co

Robert Niechciał i prezentacja „SEO Sandbox – czyli znaczenie czasu w strategii SEO 2018”. Bardzo ciekawa prezentacja, w której Robert opowiadał o znaczeniu i wpływie Sandbox’a na efekty pozycjonowania.

semKRK 9 - relacja3
 
W prezentacji mogliśmy zobaczyć bardzo interesujące i dające do myślenia grafy i wykresy. Teoria którą przedstawił nam Robert, m.in. o tym, kiedy linki dają „kopa”, zmienia obecne podejście do pojęcia „czasu” przy działaniach SEO. Jest to szczególne istotne przy współpracy z klientami i obieraniu strategii dla poszczególnych projektów SEO. Dla mnie osobiście, prezentacja zrobiła duże wrażenie, a kilka zawartych w niej teorii będę chciał potwierdzić sam.

Video z prezentacji możemy obejrzeć poniżej:
 

 

Paweł Gontarek – zgred.pl

Akurat po „Zgredzie” moglibyśmy być pewni, że będzie konkretnie i z dużą ilością „mięsa”. Oczywiście tak było…

semKRK-9-relacja111111111
 
W prezentacji „Kiedy będę wysoko – czyli o postrzeganiu czasu w SEO” mogliśmy zobaczyć m.in. ciekawy case domeny zgred.pl. Paweł pokazał nam ile czasu trwało przywrócenie domeny do „życia” po procesie jej „rebranding’u” 🙂 Fajna lekcja dla osób, które nie do końca wiedzą czym jest cierpliwość przy pozycjonowaniu.

Video z prezentacji możemy obejrzeć poniżej:

 

Cezary Glijer – cezzy.pl

Cezary Glijer i prezentacja „SEO 2,19 czyli jak żyć i odnosić sukcesy SEO w dynamicznie zmieniającym się świecie”. Krótka lekcja historii, wizja przyszłości i… mega duża dawka humoru 🙂

semKRK 9 - relacja5
 
Wystąpienie Cezerego nastąpiło w zdecydowanie bardzo dobrym momencie całego wydarzenia. Po wyczerpującej podróży (do Krakowa jechaliśmy ponad 7 godzin), kilku godzinach już trwającej konferencji, był to idealny moment na odrobinę śmiechu i rozluźnienia 🙂 Oczywiście same wystąpienie niosło za sobą również odpowiednią wartość merytoryczną i mogliśmy m.in. poznać interesujące wnioski/poglądy Cezarego co do zmian przeprowadzanych przez Google.
 

semKRK awards – najlepsza kampania SEO

W czasie semKRK przyznane zostały również specjalne wyróżnienia za najlepsze case studies z kampanii SEO (za kampanie AdWords również). Zwyciężył case przygotowany na podstawie sklepu internetowego x-kom.pl.

semKRK 9 - relacja6
 
Michał Barczyk, SEO Team Leader w x-kom.pl / al.to, właściciel agencji kreatywnej MediaWIN, przedstawił nam m.in. jak wykorzystywano Real Time Marketing na potrzeby SEO. Bardzo ciekawa i inspirująca lekcja, która pokazała nam, że kreatywność w SEO może dać lepsze efekty niż kupowanie linków 🙂

semKRK 9 - relacja7
 
Video z prezentacji możemy obejrzeć poniżej:

 

Podsumowanie

Podsumowując, semKRK #9 zapamiętamy jako bardzo udane wydarzenie. Świetna organizacja, bardzo interesujące prezentacje… poprzeczka została ustawiona bardzo wysoko. Gratulujemy organizatorom, a nam jako MAYKO jest niezmiernie miło, że mogliśmy być partnerem takiej konferencji!

semKRK 9 - relacja8
 

Autor artykułu:Wojciech Przekop

Head of SEO w firmie Mayko. Z branżą SEO zawodowo związany od 2008 roku. Uczestniczył przy kilkuset projektach SEO, w tym dla wielu znanych marek. Posiada szerokie doświadczenie, zwłaszcza w prowadzeniu bardziej złożonych kampanii dla eCommerce.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *