Prasówka SEO/e-commerce #1
Od dzisiaj w marketingwsieci.pl zaczynamy nowy cykl prasówek SEO/e-commerce. Wcześniej szerzej opisywaliśmy pojedynczo wybrane wydarzenia. W tym formacie z kolei w jednym wpisie będziemy przedstawiać znacznie więcej wiadomości, odsyłając jednocześnie Czytelników do źródeł, jeśli chcą zapoznać się ze szczegółami.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
Koronawirus a branża e-commerce
Rozprzestrzenianie się koronawirusa wpływa na nasze codzienne życie. Jak zatem odbiło się na branży e-commerce? Co ciekawe, niektóre sklepy notują gwałtowny wzrost w sprzedaży – dotyczy to w szczególności tych, które sprzedają żywność, środki czystości, czy leki. W innych branżach sytuacja prezentuje się jednak inaczej. Zamknięcie niektórych fabryk w Chinach przełożyło się na wzrost kosztów produkcji urządzeń elektronicznych nie tylko chińskich marek. W odpowiedzi na te wydarzenia firma Alibaba zaproponowała ciekawą formę pomocy.
Aby dowiedzieć się więcej, zajrzyj tutaj.
Polacy i Polki kupują w sieci inaczej
Santander Consumer Bank opublikował raport Polaków portfel własny – kochamy okazje. Przeanalizował on to, jak w Internecie kupują Polacy i Polki. Oto kilka najciekawszych danych:
- Kobiety korzystają z zakupów online częściej niż mężczyźni – 51,6% kobiet w porównaniu do 36,3% mężczyzn.
- Koszt produktu ma dla kobiet większe znaczenie – 40,1% wskazań w porównaniu do 30,4% mężczyzn.
- Polki częściej szukają na wyprzedażach online sprzętu sportowego – robi to 5% z nich w porównaniu do 2,4% mężczyzn.
Aby przeczytać cały raport, zajrzyj tutaj.
Wprowadzono zmiany w raportach Google Ads
W Google Ads pojawią się nowe rodzaje raportów atrybutów, które mają być prostsze i bardziej intuicyjne. Pomogą one w skutecznym śledzeniu kampanii reklamowych. W wyniku wprowadzonych zmian użytkownicy będą mieć do dyspozycji 5 raportów atrybucji.
Z wprowadzonymi zmianami możesz zapoznać się tutaj.
70% stron przeniesiono już do Mobile First Index
Od marca 2018 roku Google zaczęło oficjalnie wprowadzać mobile first indexing. Z kolei od 1 lipca 2019 roku indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych jest domyślnie włączone dla wszystkich nowych witryn internetowych.
W rezultacie tych kroków obecnie już 70% stron zostało przeniesionych do mobile first indexing. W przypadku pozostałych 30% stanie się tak do końca sierpnia 2020.
Oficjalna informacja od Google.
Google udziela rad na temat sitemap
Sitemapa pomaga w pozycjonowaniu stron, jednak czy zawsze jest tak bardzo konieczna? W poradniku video Sitemaps in Search Console – Google Search Console Training jeden z przedstawicieli Google podał konkretne sytuacje, w których szczególnie warto stworzyć sitemapę. Podzielił się także radami na temat automatycznie generowanych sitemap.
Cały poradnik możesz obejrzeć tu:
Komentarze