Case study: 175% więcej fraz w TOPach oraz 90% większy ruch – to wszystko w okresie 3 miesięcy!
Kolejny case study na podstawie pozycjonowania przez MAYKO. Tym razem pokazujemy efekty działań SEO nie dla sklepu internetowego, a dla strony firmowej/wizytówki.
Nasz klient to firma oferująca usługi multimedialne, a obszar jej działania to rynek regionalny. Konkurencja w branży jest dość duża, a wśród niej ogólnokrajowe, reklamowane w TV brand’y.
Warto na wstępie podkreślić, że na pierwszy rzut oka pozycjonowanie lokalne wydaje się proste i banalne, ale w rzeczywistości jest to bardzo często droga przez mękę. Powiem więcej, według mnie branże tj. np. fotografia ślubna, adwokaci/prawnicy czy biura księgowe, to jedne z trudniejszych branż w SEO (mam tu na myśli pozycjonowanie na największe polskie miasta). Oprócz bardzo dużej ilości konkurujących ze sobą firm, jest to w bardzo dużym stopniu skorelowane z możliwościami finansowymi tego typu klientów. Trudno znaleźć np. fotografa ślubnego działającego w pojedynkę na terenie Warszawy, który jest w stanie przeznaczać na pozycjonowanie swojej strony wizytówki kilka tysięcy złotych miesięcznie.
Przejdźmy do szczegółów case’a. Jeżeli chodzi o domenę klienta, posiada ona bogatą, ponad 10-letnią historię. Strona była w tym okresie zmieniana co najmniej kilkukrotnie. Siłą rzeczy, przez ten okres uzbierała się pewna ilość linków przychodzących. Nie były to jednak na tyle uporządkowane działania link building’owe, aby strona miała stabilne i zadowalające pozycje na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe. Krótko mówiąc, pozycjonowania nie zaczynaliśmy od zera, ale i NIE było to też pozycjonowanie na zasadzie „podtrzymania tego co do tej pory zostało osiągnięte„.
Współpracę w zakresie pozycjonowania rozpoczęliśmy w lipcu 2016 roku.
Prowadzone działania SEO
Na samym początku, standardowo wykonaliśmy szczegółowy audyt SEO. Nasza analiza nie wykazała żadnych krytycznych błędów – raczej standardowe poprawki typu:
- optymalizacja tytułów/TITLE – dodane zostały m.in. nazwy miast ościennych głównej siedziby działalności firmy,
- rozbudowa treści – dodane zostało więcej treści wraz ze słowami kluczowymi (również z nazwami miast ościennych),
- edycja nagłówków H,
- poprawa szybkości ładowania strony, która była dość wolna w początkowym stanie.
Klient wprowadził wszystkie poprawki sprawnie i generalnie nie było żadnych problemów z wdrożeniem czy w samej komunikacji.
Link building – w ramach co miesięcznego abonamentu do dnia dzisiejszego próbujemy zdobywać jak najbardziej wartościowe odnośniki do strony klienta. Główne źródła linkowania to:
- publikacje artykułów wraz z linkiem na wartościowych serwisach – staramy się dobierać jak najbardziej zbliżone tematycznie serwisy na których wykupujemy publikacje sponsorowane. Korzystamy również z naszego wewnętrznego zaplecza tematycznego. Wszystkie artykuły przygotowujemy w ramach budżetu.
- posty na forach dyskusyjnych – staramy się umieszczać odnośniki wewnątrz treści napisanego przez nas postu, w jak najbardziej tematycznych wątkach zakładanych przez użytkowników.
- mocne katalogi firm/stron – przez cały okres naszego pozycjonowania wyczerpaliśmy tego typu źródło linkowania. Według nas strona została dodana do wszystkich najlepszych polskich katalogów stron i firm.
Pozycje są bardzo dobre, ale…
Strona dość szybko, bo w ciągu kilku miesięcy, uzyskała TOPowe pozycje na konkretne słowa kluczowe. W trakcie już trwającej współpracy, dodawane były nowe słowa kluczowe dobierane wspólnie z klientem. Razem, kilkadziesiąt fraz do dnia dzisiejszego „siedzi” bardzo stabilnie w wynikach Google.
Poniżej tabela (jej mniejszy wycinek) z pozycjami strony w Google na konkretne słowa kluczowe:
Można powiedzieć, że w pewnym sensie potencjał strony została wyczerpany i po jakimś czasie nastał czas stagnacji. Niby klient nie zgłaszał pretensji czy zażaleń (w końcu pozycje strony są bardzo dobre), ale po kilku latach współpracy, każda ze stron (zarówno my jako agencja SEO, jak i prawdopodobnie klient) chciałaby zobaczyć jakiś dodatkowy efekt „WOW”. Zobaczyliśmy 🙂
Dodatkowa (kluczowa) rozbudowa strony
Pod koniec 2017 roku, na stronie pojawił się dodatkowy dział składający się z kilkudziesięciu nowych podstron. Podstrony te nie są bezpośrednio związane z ofertą firmy, a są raczej swego rodzaju dodatkiem informacyjnym dla jednej z kluczowych ofert.
Na samym początku, wszystkie te podstrony zostały wprowadzone w taki sposób, że nie były one nawet indeksowane przez robota Google. Po szybkiej analizie, przygotowaliśmy konkretne wytyczne optymalizacyjne co należy poprawić. Były to w zasadzie dwie kluczowe kwestie tj.:
- całkowita zmiana generowania URLi, aby były one w pełni przyjazne dla robota Google,
- nowy schemat generowania TITLE dla wszystkich podstron, aby efektywnie wykorzystać ogromny potencjał drzemiący w nowych słowach kluczowych (mają bardzo dużą ilość wyszukiwań w Google).
Nasze wytyczne zostały finalnie wprowadzone pod koniec stycznia 2018 roku.
Efekt „WOW”
Efekty przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Nowe podstrony bardzo szybko się zaindeksowały i z niewielką pomocą dodatkowych linków, zaczęły pokazywać się w Google na bardzo konkurencyjne frazy.
Porównując dane ze stycznia 2018 do kwietnia 2018, wg SEMSTORM dane wyglądają następująco:
- szacunkowy ruch – wzrost z 23 038 do 43 677 czyli +90%
- ilość słów kluczowych w TOP10 – wzrost z 182 do 381 czyli +109%
- ilość słów kluczowych w TOP50 – wzrost z 2 392 do 6 574 czyli +175%
Poniżej zamieszczam wykresy oraz dane z różnych narzędzi analitycznych.
SEMSTORM – szacunkowy ruch z wyników naturalnych Google
Wykres pokazujący szacunkowy ruch jaki zdobywa strona dzięki pozycjom w Google na konkretne słowa kluczowe. Im dane słowo kluczowe ma więcej miesięcznych wyszukiwań i jego pozycja w Google jest lepsza, tym większy generuje ruch.
SEMSTORM – ilość słów kluczowych w TOP10
Wykres pokazujący ilość słów kluczowych na które strona pojawia się w Google na pierwszych 10 pozycjach.
SEMSTORM – ilość słów kluczowych w TOP50
Wykres pokazujący ilość słów kluczowych na które strona pojawia się w Google na pierwszych 50 pozycjach.
SEMSTORM – zbiorcze dane całościowe
Zbiorczy wykres powyższych danych z konkretnymi danymi liczbowymi.
SEMSTORM – przykładowe pozycje na konkretne słowa kluczowe
Tabela ze słowami kluczowymi: ich pozycje w Google (stan ma maj 2018), szacunkowy ruch jakie generują, średnia ilość wyszukiwań w miesiącu oraz konkurencja w Google.
Ahrefs – ilość linków przychodzących
Wykres pokazujący tendencje w ilości zdobywanych linków przychodzących.
Google Analytics – kanały odwiedzin
Wykres pokazujący wszystkie kanały odwiedzin na stronę. Ruch z wyników naturalnych Google generuje w tym momencie ponad 67% całego ruchu na stronie.
Podsumowanie
Przy pozycjonowaniu mniej rozbudowanych stron firmowych, po uzyskaniu dobrych pozycji na kilka/kilkadziesiąt konkretnych słów kluczowych, bardzo trudno jest znaleźć jakiś dodatkowy wartościowy potencjał. Jest to jednak możliwe! Połączenie nutki kreatywność z wiedzą jak to wykorzystać na potrzeby SEO, może nas czasami bardzo miło zaskoczyć. Tak też było w przypadku tego klienta i cieszymy się, że przy tak długo już trwającej współpracy, udało nam się uzyskać dodatkowy efekt WOW 🙂
Komentarze
Jedna wypowiedźBardzo dobre wyniki 😀 Jestem pod wrażeniem