najwazniejsze patenty Google w 2020 roku

Poznaj najważniejsze patenty Google z pierwszej połowy 2020 roku

Czy chciałbyś mieć nieco przybliżony wgląd w to, co Google planuje na najbliższy czas? Jeśli tak, to warto sięgnąć do niecodziennego źródła, czyli patentów, które gigant z Mountain View opracował w pierwszej połowie 2020 roku.

W tym wpisie znajdziesz kilka najważniejszych z nich wraz z podziałem na odpowiednie kategorie:

Asystent Google

Proaktywny wirtualny asystent

Jak sama nazwa wskazuje, celem tego patentu jest opracowanie wirtualnego asystenta, który będzie wykazywał inicjatywę w przekazywaniu przydatnych informacji. W dokumencie posłużono się następującym przykładem – asystent „z własnej woli” powiadamia o opóźnieniu lotu samolotowego. Następnie (bez wyraźnej prośby użytkownika), program podaje dokładniejsze informacje na temat stanu lotu, gdyż ocenia, że taka wiedza będzie w tej sytuacji bardzo przydatna.

asystent Google

 

Pozostałe patenty z tej kategorii:

  • Wdrożenia asystenta głosowego na urządzeniach
  • Wywoływanie automatycznego asystenta do wykonywania wielu zadań za pomocą pojedynczego polecenia
  • Zautomatyzowani asystenci, którzy dostosowują się do wielu grup wiekowych lub poziomów słownictwa
  • Wykrywanie i korygowanie potencjalnych błędów w zachowaniu użytkowników

Konwersacyjne wyszukiwanie/rozpoznawanie zapytań głosowych

Wykrywanie i tłumienie zapytań głosowych

W przypadku rozpoznawania mowy ważne jest określanie tego, których treści głosowych nie należy brać pod uwagę. Omawiany patent ma za zadanie opracować rozwiązanie, w którym system będzie w stanie rozpoznać poszczególne wzorce głosowe i na ich podstawie rozróżnić kluczowe źródła informacji oraz te, które należy zignorować.

Pozostałe patenty z tej kategorii:

  • Systemy i metody rozpoznawania mowy użytkownika
  • Wykrywanie punktów końcowych wypowiedzenia za pomocą porównywania słów
  • Korygowanie danych głosowych na poziomie pojedynczych słów
  • Dostosowywanie działań na podstawie danych kontekstowych i głosowych

Podmioty

Generowanie list rankingowych dla podmiotów

Wiele wyszukiwań, które przeprowadzamy, można scharakteryzować jako listy podmiotów (np. top 10 filmów z 2010 roku). Patent ten ma za zadanie skuteczniejsze rozpoznawanie owych podmiotów oraz określanie, czy informacje zawarte na poszczególnych stronach internetowych można określić właśnie jako ich listy.

Pozostałe patenty z tej kategorii:

  • Wyszukiwanie podmiotowe z wyborem treści
  • Identyfikacja poziomu relewantności klastra słów kluczowych związanych z kategorią zdarzeń dla danego okresu w stosunku do zdarzenia
  • Uporządkowanie podmiotów w środowisku mobilnym

Wyszukiwanie obrazem

Architektura do odpowiadania na zapytania wizualne

Zapytanie wizualne kategoryzuje się m.in. jako screenshot, zeskanowany obraz, klatkę z video czy kod kreskowy. Prawidłowe przetworzenie takiej informacji to całkiem trudne zadanie, dlatego Google pracuje nad stworzeniem sieci równoległych systemów, które będą wykorzystywać różne narzędzia jak rozpoznawanie kolorów, obiektów, twarzy, tekstu itp. do skutecznego udzielania informacji zwrotnych.

wyszukiwanie obrazem Google

Pozostałe patenty z tej kategorii:

  • Systemy i metody lokalizowania danych obrazowych dla wybranych regionów zainteresowania
  • Efektywna analiza obrazu

Wyszukiwanie lokalne

Automatyczne ciągłe wyszukiwanie

Celem patentu jest automatyczne wyszukiwanie dodatkowych informacji wspierających podróż użytkownika, posiłkując się danymi o jego aktualnej lokalizacji.

Pozostałe patenty z tej kategorii:

  • Trójwymiarowe adnotacje do danych w widoku ulicznym

Maszynowe uczenie się

System maszynowego uczenia się i metoda klasyfikowania linków aplikacji jako uszkodzonych lub działających

Na podstawie tego, jak długo content był widoczny po otworzeniu odnośnika, system ma określić, czy link działa prawidłowo. Dzięki maszynowemu uczeniu się cały proces ma przebiegać znacznie sprawniej i z czasem się ulepszać.

Pozostałe patenty z tej kategorii:

  • Regulacja modeli maszynowego uczenia się
  • Osobisty wynik wyszukiwania identyfikujący lokalizację fizyczną, z którą użytkownik miał wcześniej kontakt

Sieci neuronowe

Całościowy proces konwersji tekstu na mowę

Celem patentu jest opracowanie rozbudowanego systemu, który będzie w stanie przyjąć sekwencję znaków w danym języku i przetworzyć je na spektrogram wypowiedzi ustnej. Cała analiza oraz przetwarzanie mają odbywać się z wykorzystaniem sieci neuronowej.

Pozostałe patenty z tej kategorii:

  • Szkolenie sieci neuronowej w zakresie klasyfikacji dokumentów
  • Przetwarzanie obrazów za pomocą głębokich sieci neuronowych
  • Procesor sieci neuronowej

Personalizacja

Wykrywanie i korygowanie potencjalnych błędów w zachowaniu użytkowników

Patent opisuje system, który analizuje zachowania i na ich podstawie jest w stanie przewidzieć, czy podejmowane przez użytkownika działanie nie doprowadzi do sytuacji, w której nie będzie on w stanie zrealizować kolejnych akcji.

personalizacja Google

Pozostałe patenty z tej kategorii:

  • Dynamiczne i spersonalizowane filtrowanie zawartości mediów
  • Spersonalizowane wyniki wyszukiwania

Video

Systemy i metody rozpoznawania osób w streamach

W tym patencie znajdziemy opis całościowego systemu, który jest w stanie samodzielnie nabyć stream video, ustalić, czy znajdują się tam ludzie, a następnie rozpoznać owe osoby i je zapamiętać.

Pozostałe patenty z tej kategorii:

  • Automatyczne wykrywanie stref wzbudzających zainteresowanie w video
  • Wyświetlanie informacji związanych z zawartością odtwarzaną na urządzeniu

Podsumowanie

Jak zatem widać, Google zapewne planuje inwestować w dużym stopniu w wyszukiwanie głosowe oraz wszelkie narzędzia do personalizacji treści. Wskazują na to liczne patenty z tych dziedzin, jak i powiązanych np. wykorzystanie maszynowego uczenia się do wykrywania lokalizacji, z którą dany użytkownik miał do czynienia.

Przyszłe aktualizacje algorytmu oraz narzędzia dostarczane przez Google pokażą, w jakim stopniu omówione patenty zostaną wykorzystane w praktyce.

Z większą listą tych patentów możesz zapoznać się tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *