Pozycjonowanie konta na Facebooku – 7 przydatnych porad
Facebook to obecnie bez wątpienia nadal najpopularniejsza platforma społecznościowa. Z tego powodu ma w sobie także duży potencjał biznesowy. Jak zatem pozycjonować na nim swoje konto? W tym artykule poznasz 7 przydatnych porad.
1. Wybierz dobrą nazwę użytkownika
Dobra nazwa profilu biznesowego na Facebooku to podstawa skutecznego pozycjonowania. Jej wybór będzie oczywiście w dużym stopniu zależny od nazwy Twojej firmy. W praktyce wystarczy do niej dodać tylko kilka fraz kluczowych, które są powiązane z tym, co oferujesz.
Załóżmy, że prowadzisz sklep komputerowy. Nazwa profilu na Facebooku może być tak prosta jak „XYZ – sklep i serwis komputerowy”. W ten sposób od razu komunikujesz, czego klienci mogą się od Ciebie spodziewać, a do tego użyłeś często wyszukiwanych fraz kluczowych.
Oczywiście pamiętaj, aby nie posunąć się za daleko. „XYZ – sklep i serwis komputerowy, składanie zestawów gamingowych, akcesoria i peryferia komputerowe” jest już raczej trudne w zapamiętaniu. Oprócz tego niektóre osoby mogą dojść do wniosku, że korzystasz ze spamowej nazwy profilu, aby desperacko zwrócić na siebie uwagę.
2. Dodaj adres dla lepszego SEO lokalnego
Jeśli prowadzisz także sprzedaż w tradycyjnym punkcie, warto wypromować ową lokalizację przez media społecznościowe. Właściwie to powinieneś zwrócić szczególną uwagę na ten element, gdyż social media mają bardzo duże znaczenie w kontekście lokalnego SEO.
Facebook właściwie od razu Ci w tym pomoże, prosząc na starcie o podanie takich danych jak numer telefonu, kraj, miasto, kod pocztowy i adres. Wszystkie te szczegóły sprawią też, że w oczach serwisu zyskasz więcej zaufania.
3. Zadbaj o zakładkę Informacje
Nowi odwiedzający zapewne szybko skierują się do zakładki Informacje, aby dowiedzieć się o Tobie najważniejszych rzeczy:
Pamiętaj, aby przyłożyć odpowiednią uwagę do tej sekcji. W Opis firmy nie masz za wiele miejsca, jednak 1-2 zdania powinny wystarczyć, aby przedstawić najważniejsze informacje dotyczące oferty. Bardziej rozpisać możesz się za to w Kilka słów o nas – potraktuj tę sekcję jako prezentację sprzedażową, która pomoże Ci się wyróżnić w oczach klientów.
4. Optymalizuj publikowane treści
Jednym z elementów promowania konta na Facebooku jest publikowanie ciekawego contentu. Za każdym razem, gdy umieszczasz zdjęcie, film lub tworzysz wydarzenie, nie zapomnij wypełnić odpowiednich pól, aby dodać w nich słowa kluczowe. Taki krok nie zajmuje zbyt wiele czasu, a może mieć naprawdę ogromny wpływ na pozycjonowanie całego profilu.
Weź pod uwagę to, że content publikowany przez Ciebie może być indeksowany w Google. W tym przypadku wyszukiwarka kładzie duży nacisk na pierwsze słowo w poście, dlatego upewnij się, że jest ono istotne z punktu widzenia pozycjonowania. Co więcej, pierwsze 18 znaków wpisu może stać się meta opisem dla Google, dlatego także przyłóż do tego fragmentu odpowiednią uwagę.
5. Dodaj kolejne zakładki
Nie musisz ograniczać się do podstawowych zakładek jak Posty, Wydarzenia, Filmy itp. Jeśli będziesz regularnie dodawał nowy content, z czasem nagromadzi się go całkiem sporo. Warto w takiej sytuacji jeszcze dokładniej go pogrupować, aby cały profil był bardziej przyjazny odwiedzającym.
Aby ułatwić życie użytkownikom, stwórz nowe, niestandardowe karty, takie jak Video, Promocje, Nowe Produkty, Recenzje, Podcasty i na ich podstawie zorganizuj cały profil na Facebooku. W ten sposób na pewno stanie się on bardziej przyjazny użytkownikom.
6. Dostosuj adres URL profilu
Na samym początku nazwą Twojego profilu w adresie URL będzie ciąg losowych znaków, który zdecydowanie nie jest łatwy w zapamiętaniu. Jeśli jednak Twój profil zyska 25 polubień, będziesz w stanie to zmienić. Warto dlatego w jego miejsce wstawić po prostu nazwę swojej firmy plus ewentualnie istotne słowo kluczowe.
Oto kilka dodatkowych rzeczy, o których warto pamiętać:
- Aby zmienić nazwę użytkownika, musisz być adminem.
- Do oddzielania słów nie możesz wykorzystywać spacji lub podkreśleń – w tym celu dozwolone są kropki.
- Możesz swobodnie powiększać niektóre litery – zwiększą one czytelność tekstu i nie utrudnią znalezienia profilu osobom wpisującym Twoją nazwę małymi znakami.
- Minimalna i maksymalna długość nazwy profilu użytkownika to odpowiednio 5 i 50 znaków.
7. Ustaw przycisk CTA
Facebook pozwala także dodać przycisk działający jako Call to Action. Znajduje się on pod zdjęciem w tle profilu:
Możesz dzięki niemu zwiększyć sprzedaż i polepszyć kontakt z klientami, zachęcając ich przykładowo do:
- wysłania wiadomości,
- przejścia do listy produktów,
- pobrania aplikacji sklepu.
SEO konta na Facebooku – podsumowanie
Tych kilka omówionych wskazówek na pewno pomoże Ci zadbać o skuteczniejsze pozycjonowanie profilu na Facebooku. Zastosuj się zatem do tych porad, a na pewno Twoje konto zacznie przekładać się na większe zyski w firmie.
Komentarze