Prasówka SEO/e-commerce #8
Spis treści
- 1 Amazon przeprowadza kolejne inwestycje w Polsce
- 2 Majowa aktualizacja od Google – podstawowe informacje
- 3 Której stronie nadać priorytet – mobilnej czy desktopowej? Google odpowiada
- 4 Nowe narzędzie od Google pozwala identyfikować produkty, w przypadku których rośnie zainteresowanie
- 5 Google określa 3 najważniejsze metryki związane z User Experience
Amazon przeprowadza kolejne inwestycje w Polsce
Amazon potwierdził plany założenia w Łodzi kolejnego centrum logistyki. Jego powierzchnia wyniesie 40 000 metrów kwadratowych, a zatrudnienie znajdzie w nim ponad 700 osób. Rosnące zainteresowanie usługami giganta e-commerce w Europie jest jednym z powodów, dla których podjęto omawianą inwestycję.
Aby zapoznać się z oficjalnym komunikatem, przejdź tutaj.
Majowa aktualizacja od Google – podstawowe informacje
4 maja Google ogłosiło wprowadzenie nowej aktualizacji. Jak zaznaczono w komunikacie, jest to broad core algorithm update, a więc jego zakres będzie bardzo znaczący. Pełne wejście w życie update’u może zająć nawet kilka tygodni.
Oto podstawowe informacje na jego temat:
- Wpływa na lokalne wyszukiwania przedsiębiorstw
- Wpływa na strony powiązane z tematyką zdrowia
- Wprowadzany jest na całym świecie
- Wprowadzany jest w przypadku wielu języków jednocześnie
Jak to zwykle bywa w przypadku ważniejszych aktualizacji, wiele stron notuje duże wahania pozycji. Niektórzy podejrzewają, że update może mieć związek z trwającą obecnie epidemią i Google chce dostosować swój algorytm do lepszego radzenia sobie z bardziej wymagającym przepływem informacji w Internecie. Obecnie pozostaje czekać na dalszy rozwój wypadków, aby cokolwiek potwierdzić.
Oficjalny komunikat od Google na Twitterze:
Której stronie nadać priorytet – mobilnej czy desktopowej? Google odpowiada
Podczas majowego Google Webmaster Hangout Central poruszono wspomnianą w tytule kwestię. Osoba zadająca pytanie miała mobilną oraz desktopową wersję sklepu internetowego (rzecz jasna desktopowa odmiana nie była responsywna – stąd osobna mobile). Zakładając, że budżet jest ograniczony, na czym, w przypadku takiego scenariusza, powinno się skupić uwagę? Odpowiedź może niektórych zaskoczyć: Google podpowiada, że priorytet powinno się nadać się stronie mobilnej.
Szczegóły znajdziesz tutaj.
Nowe narzędzie od Google pozwala identyfikować produkty, w przypadku których rośnie zainteresowanie
W dobie obecnego kryzysu zakupy online stały się dla wielu wręcz koniecznością. Ich popularność rośnie, a więc i gwałtownie zmieniają się zapotrzebowania klientów. Z tego powodu Google udostępniło narzędzie Rising Retail Categories. Działa ono podobnie jak Google Trends – identyfikuje kategorie produktów, które w danych regionach zyskują zauważalnie na zainteresowaniu.
Jeśli chcesz zapoznać się z narzędziem i dowiedzieć się na jego temat więcej, przejdź tutaj.
Google określa 3 najważniejsze metryki związane z User Experience
User Experience ma duże znaczenie w przypadku pozycjonowania stron. Z tego powodu Google określiło 3 Core Web Vitals, czyli sygnały, które są kluczowe dla dostarczania świetnego doświadczenia użytkownika. Dokładnie chodzi o takie czynniki jak ładowanie (loading), interaktywność (interactivity) oraz stabilność wizualna (visual stability).
Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, przejdź tutaj.
Komentarze