Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #15

W tej prasówce kilka ciekawych informacji od Google na temat SEO. Oprócz tego kolejny raport na temat sytuacji na rynku e-commerce związanej z epidemią.

A co zatem w tej prasówce?

Google tłumaczy, jak działa algorytm YouTube

Działanie algorytmu Google dalej jest do pewnego stopnia tajemnicą – tym bardziej można tak powiedzieć o wyszukiwarce na YouTube. Aby zatem dokładniej wyjaśnić sposób funkcjonowania najpopularniejszej platformy do zamieszczania video, Google założyło nową podstronę – How YouTube Works. Można tam znaleźć także szczegółowe informacje na temat powiązanych zagadnień, jak monetyzacja, wytyczne dla twórców itp.

Omawianą stronę możesz znaleźć pod tym adresem.

Jak zdjęcia stockowe wpływają na SEO?

John Mueller został zapytany na Twitterze o związek fotografii stockowych z pozycjonowaniem. Otóż według niego nie mają one bezpośredniego wpływu na wyniki wyszukiwania. Oczywiście nie znaczy to, że należy je ignorować. Jeśli wybór danych fotografii źle wpływa na user experience (np. dane zdjęcie powtarza się zbyt często), może to przełożyć się na pogorszenie choćby konwersji.

Rozmowa na Twitterze znajduje się tutaj:

Uwaga: hakerzy wykorzystują Google Analytics, aby kraść dane kart kredytowych

Kaspersky Lab przeprowadziło analizę, która ujawniła nową technikę wykorzystywaną przez hakerów. Za pomocą Google Analytics są oni w stanie uzyskać dane kart kredytowych, adresy IP, hasła i wiele więcej. Aby zastosować omawianą technikę, haker musi najpierw znaleźć wrażliwą stronę, na której może wprowadzić złośliwy kod. Ten skrypt będzie z kolei zbierał wszelkie informacje przetwarzane przez Google Analytics. Aby ustalić, czy Twoja strona nie padła ofiarą takiej techniki, sprawdź, czy na witrynie nie znajduje się dodatkowy kod Google Analytics. Oczywiście samo jego usunięcie nie rozwiąże na dobre problemu, gdyż znalazł się on tam z powodu jakiejś wrażliwości na stronie.

Z dokładniejszym opisem omawianej techniki możesz zapoznać się tutaj.

Microsoft uruchamia narzędzie do zarządzania internetowymi kampaniami reklamowymi

Digital Marketing Center ostatnio przechodziło wstępne testy, które niedługo zostaną już zakończone. Narzędzie ma pomagać małym i średnim firmom w zarządzaniu kampaniami PPC, jak i tymi skierowanymi na ruch organiczny na takich platformach jak Microsoft, Google, Twitter, Facebook i Instagram. Microsoft zastosował w swoim narzędziu AI, które ma usprawnić targetowanie grupy docelowej oraz ustawianie bidów na słowa kluczowe.

Więcej na temat Microsoft Digital Marketing Center możesz dowiedzieć się tutaj.

Jak wyglądają zakupy internetowe po ograniczeniu restrykcji związanych z pandemią?

Izba Gospodarki Elektronicznej opublikowała badanie Omni-commerce. Kupuję Wygodnie 2020. Dane do raportu były zbierane w dniach 20-29 maja tego roku i objęły grupę 2069 internautów. Oto najciekawsze informacje z badania:

  • Pomimo poluzowania restrykcji dotyczących kwarantanny, zakupy internetowe dalej cieszą się popularnością. 25% internautów kupuje w sieci więcej niż 5 razy w miesiącu.
  • Nawet 78% kupujących deklaruje, że wartość ich koszyków zakupowych online jest taka sama lub wyższa niż offline.
  • Według ankietowanych produkty spożywcze najlepiej sprostały ich oczekiwaniom, jeżeli chodzi o dostępność oraz możliwości dostawy.

Raport możesz pobrać tutaj.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *