Prasówka SEO/e-commerce #22
W tej prasówce o nowych narzędziach od Google oraz Facebooka. Oprócz tego krótka wzmianka o problematycznej aktualizacji WordPressa.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
Aktualizacja WordPress 5.5 powoduje mnóstwo problemów
Ponad 50 000 stron internetowych na WordPressie zaczęło wadliwie funkcjonować, gdyż wiele motywów na popularnym CMS-ie zaczęło nie radzić sobie z paginacją. Co przyczyniło się do takiej sytuacji? 11 sierpnia tego roku wprowadzono WordPress 5.5. Okazało się jednak, że nowa wersja nie została wydana z biblioteką JavaScript o nazwie jQuery Migrate, której celem jest wspieranie starszego kodu na WordPressie. Jako że wielu właścicieli stron pozostaje na starych motywach, które mogą nie być już aktualizowane, brak jQuery Migrate doprowadził do poważnych problemów z kompatybilnością.
Jeśli doświadczasz podobnych problemów, przejdź tutaj, aby znaleźć pomoc.
Nowe narzędzie w Google Search Console do analizowania contentu
Google wprowadza narzędzie o nazwie Statystyki Search Console. W porównaniu do dotychczasowych opcji w Search Console bardzo poszerzy ono możliwości analizowania contentu. Dzięki niemu właściciele stron i twórcy treści będą w stanie ustalić, w jaki sposób internauci odkrywają ich treści i jak na nie reagują. W tym celu narzędzie zbiera dane zarówno z Search Console, jak i z Google Analytics. Obecnie narzędzie znajduje się w zamkniętej fazie testów, jednak Google pracuje, aby udostępnić je szerszej grupie odbiorców.
Z oficjalnym komunikatem możesz zapoznać się tutaj.
Google na temat nagłówków H1
John Mueller podczas ostatniego Google Webmaster Central wyjaśnił wiele szczegółów dotyczących stosowania nagłówków na stronach internetowych. Oto najważniejsze informacje:
- Strony mogą z powodzeniem pozycjonować się na dane słowa kluczowe, nawet jeśli nie są one zawarte w żadnych nagłówkach oznaczonych jako H1, H2 itd.
- Kilka lat temu nagłówki H1 były kluczowe, jeśli chodzi o pozycjonowanie, jednak ich znaczenie spadło.
- Stosowanie nagłówków oczywiście dalej pomaga Google w rozpoznaniu treści na stronie, jednak to, czy wykorzystany będzie H1, H2 lub H3, nie ma już takiego znaczenia – równie dobrze wszystko można oznaczyć jako H2.
Z dyskusją na ten temat możesz zapoznać się tutaj.
Facebook wprowadza możliwość organizowania płatnych wydarzeń online
Firmy, twórcy, wydawcy mediów i wielu innych użytkowników Facebooka będą teraz w stanie generować zyski, organizując płatne wydarzenia na Facebooku. Nowe narzędzie pozwoli im zorganizować wydarzenie online, wypromować je, ustalić cenę, zorganizować, a na końcu zebrać wpłaty – wszystko w jednym miejscu. Facebook wprowadza omawiane narzędzie w odpowiedzi na obecną pandemię, z powodu której wielu ludzi korzysta z materiałów video oraz wydarzeń na żywo online. Aby jednak korzystać z wprowadzonego narzędzia, należy spełniać pewne określone wymagania.
Oficjalny komunikat znajdziesz tutaj. Jeśli chcesz z kolei zapoznać się z wymaganiami dotyczącymi organizowania wydarzeń online, przejdź tutaj.
Komentarze