Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #26

Tym razem prasówka w wersji XXL! W poniższym zestawieniu zebraliśmy dla Was ciekawe informacje dotyczące Google, a  oprócz tego 2 interesujące raporty e-commerce.

A co zatem w tej prasówce?

Dlaczego klienci zwracają produkty w sklepach internetowych?

Firma Merce przeprowadziła analizę tego, co prowadzi do zwracania produktów w polskich sklepach. Oto kilka najważniejszych wniosków:

  • Główny powód zwracania produktów to po prostu zmiana decyzji co do zakupu. Jest tak w przypadku 55% małych i 32% dużych sklepów.
  • Ukryta wada odpowiada za jedynie 4% zwrotów produktów w małych sklepach i 10% w dużych.
  • Pozakupowe wsparcie techniczne dotyczące różnych etapów korzystania z produktu potrafi bardzo ograniczyć liczbę zwrotów.

Pełny raport Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych możesz pobrać tutaj.

Płatności odroczone w polskich sklepach internetowych

Twisto przeprowadziło badanie Koszyk Roku 2020. Oto kilka najważniejszych wniosków:

  • 30% największych sklepów internetowych w Polsce umożliwia zakupy „kup teraz, zapłać później”.
  • Udział samych płatności tego rodzaju jest jednak dalej niewielki i stanowi 5% wszystkich transakcji.
  • Jedynie 35% sklepów korzystających z odroczonych płatności jasno informuje o takiej możliwości na stronie głównej lub kartach produktowych.

Z pełnym raportem możesz zapoznać się tutaj.

Google ujawnia DeepRank, czyli kolejny rewolucyjny algorytm

DeepRank to nowy algorytm, który ma usprawnić jakość wyników wyszukiwania dzięki temu, że będzie w stanie rozumieć naturalny język w sposób zbliżony do człowieka. DeepRank istniał tak naprawdę już od 2019 roku jako BERT. Nowa nazwa podkreśla fakt, że technologia opiera się na sieciach głębokiego uczenia się, które mają zagwarantować dokładniejsze wyniki wyszukiwania. Można w pewien sposób powiedzieć, że DeepRank to integracja BERT-a w główny algorytm wyszukiwania. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w tym video od mniej więcej 42 minuty: tutaj

Google tłumaczy działanie nowej aktualizacji, która pozwoli wyszukiwarce analizować poszczególne fragmenty strony

Nowa aktualizacja od Google ma polepszyć nawet 7% wszystkich wyszukiwań na świecie. Stanie się tak dzięki temu, że wyszukiwarka będzie umieć analizować indywidualne akapity ze strony, aby dokładniej zrozumieć, jaki związek witryna ma z wprowadzaną frazą. Będzie to kluczowa zmiana, gdyż do tej pory Google analizowało daną podstronę w całości, aby określić jej zawartość. Prowadziło to do problemów w ocenie contentu, jeśli znajdowało się go tam dość dużo a do tego poruszał kilka kwestii jednocześnie. Nie oznacza to jednak, że Google zacznie indeksować fragmenty stron z osobna.

Data wprowadzenia tej zmiany jeszcze nie jest znana – Google powiadomi o tym fakcie, gdy aktualizacja wejdzie w życie.

Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się na tym wątku na Twitterze:

Google odpowiada na zarzuty Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych

Google zostało oskarżone przez Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych o tworzenie i utrzymywanie nieuczciwego monopolu w kontekście wyszukiwania treści w Internecie oraz związanym z tym czerpaniem zysków z reklam. Do takiego stanu rzeczy ma prowadzić kilka umów i kontraktów biznesowych, które blokują możliwości konkurencji.

Google szybko odpowiedziało na powyższe zarzuty:

Dzisiejszy pozew wniesiony przez Departament Sprawiedliwości jest fundamentalnie błędny. Ludzie używają Google, bo tego chcą, a nie dlatego, że są do tego zmuszani lub nie mogą znaleźć alternatywy.

Gigant technologiczny wskazuje także, że cały pozew w niczym nie pomoże, a wręcz doprowadzi do sztucznego promowania słabszej jakości alternatywnych wyszukiwarek internetowych.

Z oficjalnym pozwem Departamentu możesz zapoznać się na Twitterze:

Pełna odpowiedź Google znajduje się tutaj.

Google tłumaczy, jak rankingowane są obrazy i video w wynikach wyszukiwania

Podczas ostatniego Google Webmasters SEO Office Hours John Mueller dokładniej wyjaśnił proces wyszukiwania obrazów:

Zasadniczo, gdy ktoś wpisuje zapytanie w Google, jest ono wysyłane do wielu różnych indeksów w licznych i zróżnicowanych systemach wyszukiwania w Google. Staramy się, aby dotarło ono do ich jak największej ilości, aby uzyskać od nich odpowiedzi. Z drugiej strony otrzymujemy również szybkie wyniki – podstawowe wyniki wyszukiwania w sieci ukazują się naprawdę szybko. Zdjęciom zajmuje to więcej czasu, ponieważ… nie wiem – jakoś obrazy są dziś trochę wolniejsze. Zasadniczo wysyłamy zapytania do tych wszystkich różnych systemów a one mówią nam, jak istotne są ich wyniki.

Mueller następnie wytłumaczył także, że Google na bieżąco analizuje, które rodzaje wyników wyszukiwania (podstawowe, obrazy, video) na dane zapytania są najbardziej trafne. Dzięki temu niektóre hasła mają większą tendencję, aby zwracać np. obrazy. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w tym video

 

PayPal będzie pozwalał na transakcje z wykorzystaniem kryptowalut

Pod koniec października tego roku PayPal ogłosił, że jego użytkownicy będą w stanie kupować, sprzedawać i przetrzymywać Bitcoiny oraz inne kryptowaluty w swoich internetowych portfelach. Na początku 2021 roku ma zostać także wprowadzona funkcja, która pozwoli wykorzystywać owe waluty do przeprowadzania transakcji w sklepach ponad 26 milionów sprzedawców. Omawiane funkcje mają być początkowo dostępne jedynie wśród mieszkańców USA, jednak istnieją plany, aby już w pierwszej połowie następnego roku rozszerzyć je i na inne państwa. Źródło oficjalnego komunikatu.

 

Internetowy sklep spożywczy Frisco.pl wychodzi poza Warszawę

Supermarket online Frisco.pl do tej pory działał wyłącznie na terenie Warszawy. Pierwszą nową lokalizacją będzie Wrocław – sklep ma zostać tutaj uruchomiony już pod koniec tego roku. Frisco.pl we Wrocławiu będzie funkcjonować na podstawie ciekawego modelu dostawy – produkty będą pakowane bezpośrednio u poszczególnych dostawców. Następnie zostaną przewiezione do magazynu Frisco we Wrocławiu, skąd zostaną dostarczone do klientów. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.

 

To wszystko w tej prasówce. Już niedługo wrócimy z kolejnym podsumowaniem wydarzeń ze świata SEO i ecommerce – bądźcie czujni!

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *