W styczniu Google wprowadziło ważny core update

W styczniu Google wprowadziło ważny core update

13 stycznia Google ogłosiło kolejny tzw. core broad update. Jego oficjalna nazwa to January 2020 Core Update. Tego samego dnia zaczęto go także wprowadzać. Co wiemy na ten moment o jego efektach i znaczeniu?

January 2020 Core Update – podstawowe informacje

Ostatni core update miał miejsce we wrześniu 2019 roku. Efekty jego wprowadzenia nie były tak bardzo odczuwalne w branży w porównaniu do innych aktualizacji tego typu. Warto wspomnieć, że Google udzieliło już kiedyś porad dotyczących tego, co robić, jeśli nasza strona „oberwała” w wyniku core update.

Samo zaś ogłoszenie wyglądało następująco:

Efekty działania aktualizacji były dość szybko widoczne i w zasadzie już po tygodniu pojawiły się dokładne analizy skutków zmian. Jedna z nich, przeprowadzona przez RankRanger, wskazała na wahania w pozycjach w zależności od branży:

Wahania pozycji w zależności od branży

Można zauważyć, że aktualizacja miała największy wpływ na strony z kategorii YMYL (your money or your life). W przypadku zdrowia i finansów da się zauważyć duże wahania na topie. Według autora analizy jeszcze wcześniejsza aktualizacja z 6 grudnia miała wpływ na branżę handlu (retail), dlatego w przypadku obecnego update’u dalej można zauważyć pewne wahania w tej kategorii. Niemniej jednak wszystko wskazuje na to, że January 2020 Core Update miał szerszy i bardziej zauważalny zakres wpływów.

16 stycznia Google ogłosiło, że wprowadzanie aktualizacji jest praktycznie zakończone, choć aby jej efekty były w pełni widoczne, możliwe, że będą musiały minąć jeszcze dwa tygodnie:

Jeśli przyjrzymy się wahaniom w przypadku pozycji stron internetowych, to zauważymy, że dalej one występują. Wskazuje na to wiele narzędzi monitoringowych jak choćby MozCast:

Wskaźniki wahań pozycji podawane przez Mozcast

Na podobne trendy wskazuje także wiele innych narzędzi SEO, jak i wypowiedzi licznych osób z branży w mediach społecznościowych.

Podsumowanie

January 2020 Core Update będzie miał całkiem widoczny wpływ na branżę SEO. Różni się on od aktualizacji z września, która nie była wprowadzana zbyt szybko ani nie wywołała większego zamieszania. Czas pokaże, jak sytuacja z obecnym update’em będzie się rozwijać.

Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Jedna wypowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *