Prasówka SEO/e-commerce #34
W tej prasówce o prawdopodobnym wejściu na giełdę kolejnego ważnego polskiego gracza e-commerce. Oprócz tego przydatne porady od Google.
A co zatem w tej prasówce?
Spis treści
- 1 Shoper stara się wejść na giełdę
- 2 Dostawca DHL notuje duży wzrost zysków
- 3 Google może uznawać strony za zduplikowane, jeśli ich adresy URL są zbyt podobne
- 4 Google wprowadza funkcję Full Coverage do wyników wyszukiwania
- 5 Raport: internetowy handel żywnością będzie rósł bardzo szybko
- 6 Problemy Alibaby z władzami Chin nasilają się
- 7 Badanie pokazuje, jak Core Web Vitals wpłyną na strony z poszczególnych branż
- 8 W 2020 roku Google zbanowało ponad 3,1 miliarda reklam
Shoper stara się wejść na giełdę
Shoper złożył do Komisji Nadzoru Finansowego prospekt, co oznacza, że rozważa wejście na giełdę. Powodem tej decyzji jest to, że firma w ostatnich latach bardzo się rozwinęła i ma ambitne plany na przyszłość. Oprócz samej giełdy Shoper bierze pod uwagę także inne scenariusze ekspansji.
Omawiana firma swoje rozwiązanie e-commerce oferuje od 2005 roku. W 2020 roku z platformy Shoper korzystało ponad 20 000 użytkowników.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
Dostawca DHL notuje duży wzrost zysków
Grupa Deutsche Post DHL odnotowała w 2020 roku przychody w wysokości 66,8 mld euro, co stanowiło wzrost o 5,5%. Wzrost ten był spowodowany przede wszystkim globalnym boomem w handlu elektronicznym. Pandemia doprowadziła do wzrostu wolumenu przesyłek na całym świecie. Duże zapotrzebowanie na usługi dostawcze wiązało się także z ekspansją przedsiębiorstwa – w poprzednim roku DHL stworzyło 20 000 nowych miejsc pracy.
Firma jest gotowa na wyzwania kolejnego roku, gdyż jak sama wskazuje, od lat już rozwija mocny fundament logistyczny ściśle powiązany z e-commerce.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w tym dokumencie.
Google może uznawać strony za zduplikowane, jeśli ich adresy URL są zbyt podobne
Google używa pewnej predyktywnej metody, aby określić, czy dane strony nie są duplikatami. W tym celu stara się dostrzec określone wzory między adresami URL. Następnie skupia się właśnie na takich „podejrzanych” stronach. W ten sposób wyszukiwarka oszczędza czas, jaki musiałaby przeznaczyć na crawling każdej jednej podstrony w celu znalezienia duplikatów.
Podczas SEO Office Hours John Mueller zaznaczył, że może to potencjalnie prowadzić do niesłusznego oznaczania stron jako duplikatów. Wymienił, że narażone są na to witryny z takich branż jak motoryzacja czy organizacja eventów, których content często jest siłą rzeczy do siebie zbliżony. Aby zapobiec takiemu problemowi, Mueller radził, aby skupić się na prawdziwych przypadkach duplikacji i ograniczyć je do minimum. Warto w tym celu zastosować przykładowo tagi kanoniczne.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
Google wprowadza funkcję Full Coverage do wyników wyszukiwania
Funkcja Full Coverage domyślnie znajduje się w Google News, jednak będzie ona obecna także w domyślnych wynikach wyszukiwania. Google chce, aby dzięki t emu internautom łatwiej było analizować wszelkie szczegóły dotyczące danego zdarzenia. Omawiane narzędzie zostało zaprezentowane przez Google w 2018 roku. W przeciwieństwie do spersonalizowanych feedów Full Coverage zapewnia taki sam wgląd w analizowany temat dla wszystkich użytkowników.
Full Coverage od 8 marca jest już aktywne dla anglojęzycznych zapytań wprowadzanych w USA na urządzeniach mobilnych. Funkcja będzie stopniowo aktywowana także w innych językach w najbliższych miesiącach.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
W tej prasówce wyniki ciekawych badań i raportów. Oprócz tego przyjrzymy się niezbyt przyjemnym wieściom dla Alibaby.
Raport: internetowy handel żywnością będzie rósł bardzo szybko
Raport Wpływ zachowań konsumenckich na rozwój rynku e-grocery przeprowadzony przez Crowdway dostarcza wiele interesujących danych na temat rozwoju e-commerce w Polsce. Oto najważniejsze informacje, jakie można w nim znaleźć:
- Polska zajmuje 13 miejsce na świecie, jeśli chodzi o dynamikę rozwoju e-commerce.
- Z powodu COVID-19 coraz więcej Polaków chętnie dokonuje zakupów spożywczych online. 50% z nas poleca je jako alternatywę dla zakupów stacjonarnych.
- Najczęściej kupowane produkty to napoje i pieczywo.
- Prognozy szacują, że internetowy handel żywnością w Polsce będzie rósł o 30% rok do roku przez kolejnych 5 lat.
Raport możesz za darmo pobrać tutaj.
Problemy Alibaby z władzami Chin nasilają się
Chińskiemu gigantowi grozi kara w wysokości miliarda dolarów. Oprócz tego władze Chin nakazały grupie Alibaba zbycie się swojej medialnej części, w której skład wchodzą komunikatory Weibo oraz gazeta South China Morning Post. Te, jak i wcześniejsze działania władz Chin wynikają głównie z tego, że w ostatnich latach grupa Alibaba zyskała duże znaczenie ekonomiczne oraz wpływ na opinię publiczną, co na pewno nie odpowiada Biuru Politycznemu.
Warto zaznaczyć, że internetowy biznes firmy także jest uważnie obserwowany z powodu „podejrzanych praktyk monopolistycznych”. Najbliższy rozwój wypadków może mieć zatem duże znaczenie w kontekście przyszłości imperium, którego założycielem jest Jack Ma.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj.
Badanie pokazuje, jak Core Web Vitals wpłyną na strony z poszczególnych branż
Firma BrightEdge przeprowadziła porównanie witryn z różnych branż, aby lepiej zrozumieć wpływ Core Web Vitals. Jej analiza starała się przewidzieć, jak dobrze przygotowane są poszczególne nisze na kolejną aktualizację od Google. Oto najważniejsze informacje:
-
- Analiza objęła 4 nisze. Najlepiej wypadły odpowiednio finanse oraz B2B, a za nimi uplasowały się edukacja i handel.
- Jako że wśród witryn z branży finansów panuje wysoka konkurencja, nie dziwne, że są one dobrze zoptymalizowane. Badanie zakłada, że 24% najlepszych stron z tej niszy zyskałoby lepsze pozycje w Google dzięki aktualizacji Core Web Vitals.
- Sklepy internetowe (czyli branża handel) uplasowały się ostatnie. Wynika to głównie z tego, że pop-upy oraz hero images negatywnie wpływały na wynik Cumulative Layout Shift.
Z samym badaniem możesz zapoznać się tutaj.
W 2020 roku Google zbanowało ponad 3,1 miliarda reklam
Jak wynika z corocznego raportu Ads Safety Report, rok 2020 był szczególnie trudny dla Google. Z powodu licznych wyborów politycznych na całym świecie, pandemii COVID-19 czy ruchów społecznych wyszukiwarka musiała uważniej przyglądać się każdej reklamie.
Google przykładowo banowało reklamy, których celem było zawyżanie cen produktów o kluczowym znaczeniu w czasie pandemii jak choćby płynów do dezynfekcji rąk. Oprócz tego wiele firm z własnej inicjatywy anulowało swoje reklamy, aby nie były przypadkowo łączone z tematyką COVID-19, Black Lives Matter czy wyborów prezydenckich w USA.
Więcej na temat raportu możesz dowiedzieć się tutaj.
Komentarze