9 powodów w jakie reklamy na Facebooku wspierają sprzedaż w e-commerce

Czy reklamy na Facebooku są przydatne w sprzedaży internetowej?

Prowadząc sklep internetowy, masz do wyboru mnóstwo opcji odnośnie do tego, jak będziesz zdobywał klientów. Poza takimi oczywistymi opcjami jak SEO warto także zdecydować się na aktywność w mediach społecznościowych. O ile nie działasz w branży B2B (w której to najbardziej przydatny jest LinkedIn), Facebook zwykle będzie Twoim najlepszym wyborem.

W tym artykule przyjrzymy się zatem powodom, dla których sklepy internetowe powinny zadbać o obecność na najpopularniejszym serwisie społecznościowym świata. Omówimy także najlepsze typy reklamy, z których można tam korzystać.

1. Targetowanie klientów na podstawie danych demograficznych, zainteresowań i zachowań

Facebook sprzyja udostępnianiu osobistych informacji, takich jak zdjęcia z wakacji, ulubione utwory muzyczne i filmy, stan cywilny oraz stanowisko pracy. Wszystkie polubienia i inne przejawy aktywności na Facebooku tworzą szczegółowe profile użytkowników, które to reklamodawcy mogą wykorzystać, aby tworzyć dostosowane reklamy.

Sklepy internetowe na Facebooku mogą dlatego dopasować swoje produkty do długiej listy zainteresowań użytkowników, cech, czy też zachowań, co skutkuje większym prawdopodobieństwem dotarcia do idealnych klientów.

Targetowanie na Facebooku

2. Tworzenie świadomości marki

Większość firm posiada stronę firmową na Facebooku, której używają do łączenia się z klientami. Kiedy zdecydujesz się na korzystanie z płatnych reklam na omawianej platformie, możesz wybrać, aby ich celem było właśnie powiększanie świadomości marki.

3. Dokładne pomiary

Przewagę, jaką posiadają reklamy internetowe nad tradycyjnymi, jest to, że oferują świetne możliwości pomiaru wszelkich najważniejszych metryk. Nie inaczej jest z Facebookiem. Reklamując się tam możesz łatwo obliczyć swoje ROI oraz konwersje, optymalizując marketing za pomocą dokładnych danych i informacji zwrotnych.

4. Uniwersalne zastosowanie

Reklamy na Facebooku są skuteczne na wszystkich etapach lejka sprzedażowego. Przydadzą się, gdy dopiero tworzysz świadomość marki wśród nowych klientów lub przeprowadzasz remarketing wobec tych w bardziej zaawansowanej fazie.

5. Szybkość

Reklamę na Facebooku można bardzo szybko uruchomić i cieszyć się jej efektami. Nie potrzebuje ona aż tak dużo czasu, jak choćby SEO. Jeśli więc szukasz szybkiego sposobu na wypromowanie konkretnej oferty, Facebook jest świetnym rozwiązaniem.

6. Ruch na stronie

Reklama na Facebooku zwiększy ruch także na głównej stronie Twojego sklepu. Możesz uruchomić specjalny typ kampanii, której celem będzie zyskiwanie odwiedzin na docelowej stronie. Precyzja i stosunek ceny do wyników takich reklam czyni z nich świetne narzędzie.

Generowanie ruchu na stronie dzięki reklamom na Facebooku

7. Efektywność kosztów

Kolejną zaletą omawianych reklam dla firm e-commerce jest niski koszt za kliknięcie w przeliczeniu na wielkość generowanego zasięgu. Jak szacuje Moz, 1 dolar dziennie wydany na reklamę na Facebooku pozwoli dotrzeć z produktem do 4 000 osób każdego dnia!

Facebook jest nie tylko portalem społecznościowym z dużą liczbą potencjalnych kupujących z całego świata, ale i koszty reklamowania się na nim są znacznie mniejsze niż w przypadku innych sieci czy mediów tradycyjnych.

Koszt potrzebny na dotarcie do 1 000 osób

8. Dobry wpływ na sprzedaż offline

Reklama na Facebooku może również napędzać sprzedaż offline. Niektórzy z klientów prawdopodobnie zobaczą Twoje reklamy na Facebooku, odwiedzą stronę internetową, aż w końcu odwiedzą fizyczny sklep, jeśli zaufali Twojemu rozwiązaniu.

9. Nowe funkcjonalności

Facebook stale dodaje nowe funkcje i poprawia komfort użytkowania zarówno dla reklamodawców, jak i zwykłych użytkowników. W dużym stopniu jest to powodem, dla którego platforma ciągle cieszy się wzrostem.

W samym 2018 roku widzieliśmy wiele zmian na platformie – od nowych reklam karuzelowych dla relacji na Instagramie do kategorii reklam dynamicznych. Dzięki tym wszystkim aktualizacjom możemy spodziewać się, że Facebook dalej będzie zwiększał możliwości sieci reklamowej i ułatwiał korzystanie z niej.

Wiemy już zatem, że reklama na Facebooku to świetna rzecz dla sklepów internetowych. Przyjrzyjmy się teraz, z jakich formatów reklam najlepiej korzystać.

Karuzela

Karuzela to bardzo skuteczny format. Jest tak, gdyż reklamy tego typu są bardziej interaktywne dla użytkowników niż pojedynczy obraz lub film. Pozwala to generować większą liczbę interakcji z reklamą, jak również sprzyja wydłużeniu czasu, jaki poświęcą jej docelowi odbiorcy.

Co uwzględnić przy tworzeniu takich reklam?

  • Tekst: Najlepiej skorzystać tutaj z modelu SBA, czyli snap, benefit, action. Kolejno oznaczają one krótkie hasło zachęcające do skorzystania z oferty, korzyści z tym związane oraz wezwanie do działania.
  • Zawartość: Liczne karty w formacie karuzeli umożliwiają stworzenie zróżnicowanej kreacji w reklamie oraz wykorzystanie zdjęć produktów, jak i filmów ich dotyczących, aby jak najlepiej przyciągnąć uwagę klientów i zdobyć ich zaangażowanie.
  • Nagłówek i CTA: W pierwszych dwóch karuzelowych kartach powtórz hasło opisane we wspomnianym skrótowcu jako snap. Dodawanie kolejnych kart opisujących każdą z kluczowych funkcji produktu dostarcza o nim ważnych informacji, które zachęcą do kupna.

Slideshow Video

Format pokazu slajdów jest trochę niedoceniony i nie jest tak często wykorzystywany jak inne typy reklamy. Może on jednak bardzo pozytywnie wpłynąć na skuteczność Twojej kampanii, grupując poszczególne zdjęcia produktów w spójny format video.

Najlepiej wykorzystywać go w momencie, gdy grupa docelowa już miała styczność z Twoimi stronami produktowymi. To dobry moment na dodatkowe przedstawienie produktów wraz z opiniami zadowolonych klientów.

Co uwzględnić przy tworzeniu takich reklam?

  • Tekst: Rozpoczęcie opisu od testymoniala pomoże automatycznie zbudować dowód społeczny. Może to przykładowo zmniejszyć obawy związane z dokonaniem zakupu od nowej firmy.
  • Zawartość: Dobrze jest, gdy część obrazów pochodzi ze strony sprzedażowej produktu.
  • Nagłówek i CTA: Charakterystyka głównej oferty (np. kupon rabatowy) powinna być zawarta w nagłówku. Warto zawrzeć CTA w formie „kup teraz” wraz z linkiem do konkretnej oferty.

Reklama video

Oczywistą zaletą tych reklam jest to, że przyciągają uwagę bardziej niż sam tekst i zdjęcia. Wiele osób, kiedy przewija swój newsfeed, tak czy inaczej zobaczy choćby kilka pierwszych sekund filmu.

To właśnie te pierwsze sekundy zadecydują o tym, czy film będzie interesujący, czy nie. Następnie odbiorcy sprawdzają jego długość, by ustalić, czy obejrzenie materiału w całości będzie warte ich czasu.

Oznacza to, że jeśli uda Ci się przygotować materiał, którego kilka pierwszych sekund będzie bardzo intrygujących, wiele osób zapozna się z całym komunikatem.

Co uwzględnić przy tworzeniu takich reklam?

  • Tekst: Pierwszych kilka zdań powinno wprowadzać do tematyki filmu. Dobrym pomysłem jest zostawienie w tekście intrygującego pytania, stwierdzenia, na które odpowiedź będzie można znaleźć właśnie w nagraniu.
  • Zawartość: Video powinno być odpowiednio sformatowane. W jego kreacji można sobie pozwolić na większą kreatywność. Warto wykorzystać ten format do tego, aby przedstawić swój produkt w akcji.
  • Nagłówek i CTA: Nagłówek powinien standardowo opisywać produkt, a samo CTA warto zawrzeć na końcu nagrania oraz ewentualnie w jego środku.

Podsumowanie

Facebook to największa platforma internetowa na świecie, na której możesz połączyć się ze swoim rynkiem i odbiorcami, dlatego warto zainwestować w reklamowanie się tam. Zapewne będziesz musiał spędzić trochę czasu, zanim uda Ci się wszystko odpowiednio zgrać. Jeśli będzie to sprawiać problemy, warto skorzystać z usług doświadczonej agencji.

 

  • 20
  •  
  •  
Autor artykułu:Daniel Podgórski

Copywriter współpracujący z firmą Mayko. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach, kryptowalutach, SEO i marketingu internetowym. Uwielbia pisać artykuły poparte statystykami i głębokim researchem.

Komentarze

Jedna wypowiedź
  1. Myślę, że reklamy na facebooku, ale też i na innych social mediach jak instagram – są bardzo ważne w sprzedaży internetowej. Mnóstwo ludzi pierwsze co robi po przebudzeniu to odpala facebooka. Niektórzy nawet nie wiedzą co się dzieje na świecie, jeśli nie ma tego w social mediach. Moim zdaniem jest to dobra droga, aby zwiększyć sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *