Badanie: 79% marketingowców wykorzystuje SEO w swoich strategiach
Jak wygląda wykorzystanie różnych kanałów marketingu internetowego? Jakie są główne cele przedsiębiorców odnośnie do ich kampanii? Co powstrzymuje marketingowców przed wykorzystaniem video w swoich działaniach?
Na te i inne pytania odpowiada opublikowane niedawno badanie przez WordStream.
Jak powstało badanie?
Badanie zostało przeprowadzone na klientach firmy WordStream. Dotyczyło ono struktury ich firm oraz funkcjonowania działu marketingu, strategii, jak i wyzwań, z jakimi codziennie muszą sobie radzić.
W raporcie zadano m.in. takie pytania, jak:
- Jaka jest największa przeszkoda na drodze w rozwoju twojego biznesu?
- Na jakie kanały przeznaczasz największą część swojego budżetu marketingowego?
- Jakie typy kampanii wykorzystujesz na Facebooku?
- Jakie formaty reklam wykorzystujesz na Facebooku?
- Jaka jest twoja największa przeszkoda odnośnie do optymalizacji na urządzeniach mobilnych?
- Czy wykorzystujesz video w swoich strategiach reklamowych?
Przeciętny uczestnik badania to mała lub średnia firma. 67% z nich zatrudnia do 50 pracowników. 6% to osoby samozatrudnione.
Najciekawsze informacje z badania
Jakie kanały marketingowe są wykorzystywane przez ankietowanych?
- SEO – 79%
- E-mail marketing – 66%
- Content marketing – 60%
- Marketing szeptany – 47%
- Maile bezpośrednie – 32%
- Event marketing – 26%
- Marketing partyzancki (guerrilla marketing) – 9%
- Marketing afiliacyjny (affinity marketing) – 6%
- Telemarketing – 4%
- Inne – 1%
Jakie są najważniejsze cele marketingowe uczestników badania?
- Zwiększenie ROI/ROAS.
- Optymalizacja współczynnika konwersji.
- Zwiększenie liczby konwersji.
- Śledzenie konwersji.
- Ruch na stronie.
- Świadomość marki.
- Modelowanie atrybucji.
- Optymalizacja na mobile.
Co jest największą przeszkodą utrudniającą wykorzystanie video marketingu?
- Nie wiem jak – 28%
- Jest to za drogie – 17%
- Nie mam czasu – 39%
- Nie uważam, aby było to konieczne – 13%
- Inne – 4%
Kilka innych ciekawych wniosków podsumowujących badanie:
- Ograniczenia czasowe to główny problem dla większości marketingowców.
- Niemal połowa reklamodawców zwiększa swoją inwestycję w Google Ads.
- Ćwierć reklamodawców nie korzysta z reklam displayowych.
- Niemal jedna trzecia ankietowanych zwiększa inwestycję w reklamę na Instagramie.
- Połowa reklamodawców wykonuje wszystkie swoje zadania wewnętrznie.
- Wielu uczestników badania eksperymentuje z LinkedIn-em.
- Osoby wykorzystujące Facebook wykonują jednocześnie kilka celów podczas kampanii jako część większej strategii.
- Zwrot z inwestycji to zdecydowanie najważniejszy cel dla większości reklamodawców.
Podsumowanie
Badanie daje duży wgląd w to, jak wyglądają wyzwania i cele marketingowców. Czy niektóre z nich są podobne także i w Twoim przypadku?
Komentarze
2 wypowiedzi:Ogólnie teraz bardzo dużo firm robi seo. W rozmowach z lokalnymi firmami, prawie zawsze wspominają o pozycjonowaniu.
Wszystko zaczyna się od Google. Nie ma nic lepszego niż inwestycja w widoczność w wyszukiwarce.