Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #5

W tej prasówce kilka dobrych wieści dotyczących tego, jak duże firmy planują oferować wsparcie w dobie epidemii. Z ciekawszych rzeczy dostaliśmy także od Google wgląd w to, jak zapytania internetowe zmieniły się z powodu COVID-19.

więcej...
Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #4

W drugiej prasówce tego miesiąca m.in. o tym, jak Facebook nie radzi sobie z pewnymi wyzwaniami dotyczącymi koronawirusa. Oprócz tego kilka ciekawych wiadomości związanych bezpośrednio z Google.

więcej...
Prasówka SEO/e-commerce

Prasówka SEO/e-commerce #3

W pierwszej prasówce kwietnia kolejne informacje o tym, jak obecna epidemia wpływa na e-commerce. Oprócz tego wprowadzono nowe aktualizacje do Google Search Console, a Shoper opublikował ciekawy raport podsumowujący e-commerce w 2019 roku.

więcej...

Prasówka SEO/e-commerce #2

Kolejny tydzień, a więc i czas na kolejną prasówkę SEO/e-commerce. Koronawirus dalej wywiera coraz większy wpływ na rynek handlu internetowego, jak i marketingu w sieci. Z kolei Google wprowadza kolejne usprawnienia do swoich usług.

więcej...

Prasówka SEO/e-commerce #1

Od dzisiaj w marketingwsieci.pl zaczynamy nowy cykl prasówek SEO/e-commerce. Wcześniej szerzej opisywaliśmy pojedynczo wybrane wydarzenia. W tym formacie z kolei w jednym wpisie będziemy przedstawiać znacznie więcej wiadomości, odsyłając jednocześnie Czytelników do źródeł, jeśli chcą zapoznać się ze szczegółami.

więcej...

Czy Amazon rozpocznie działalność w Polsce?

Obecnie Polacy mogą kupować na Amazonie, ale muszą w tym celu wykorzystywać niemiecką wersję w języku polskim. Na sprzedaż negatywnie wpływają także różnice w VAT (Polska – 23%, Niemcy – 19%). Okazuje się jednak, że istnieją realne szanse na to, że Amazon chce w całości rozpocząć swoją działalność w Polsce.

więcej...
Porady od Google na temat danych strukturalnych

Porady od Google na temat danych strukturalnych

W 2011 roku uruchomiono projekt Schema.org, który tworzy uniwersalny język kodowania dla fragmentów rozszerzonych. Dzięki tej inicjatywie umieszczanie na stronie danych strukturalnych różnego rodzaju jest bardziej ujednolicone. Z drugiej strony tylko mała część typów danych strukturalnych znajdujących się na Schema.org jest wymienionych w dokumentacjach pomocy dla programistów. Temat ten został poruszony na jednym z ostatnich

więcej...
Aktualizacja Google dotycząca wyróżnionych fragmentów z odpowiedzią – badanie wskazuje na zmiany, jakie miały miejsce

Aktualizacja Google dotycząca wyróżnionych fragmentów z odpowiedzią

22 stycznia Google wprowadziło ważną aktualizację. Otóż strony internetowe, które to pojawiały się w wyróżnionych fragmentach z odpowiedzią (featured snippets), nie będą zamieszczane po raz drugi w organicznych wynikach wyszukiwania (rzadko może jednak do tego dojść). Czy efekty wynikłe z wprowadzenia tej aktualizacji są już widoczne? Co jeszcze ważniejsze, czy owa zmiana w dużym stopniu

więcej...
W listopadzie zapewne miała miejsce aktualizacja Google, która wprowadziła sporo zamieszania

W listopadzie zapewne miała miejsce aktualizacja Google, która wprowadziła sporo zamieszania

W dniach od 7 do 8 listopada 2019 wśród wielu SEO-wców oraz webmasterów rozpoczęły się dyskusje na temat tego, czy nie miała miejsce większa aktualizacja od Google. Zmiany w widoczności w największym stopniu dotknęły małe i średnie strony tworzone w celu realizowania marketingu afiliacyjnego, zwłaszcza z branż dotyczących podróży, jedzenia oraz zdrowia.

więcej...